W 2021 r. wydatki z budżetu Miasta Poznania przeznaczone na promocję wyniosły 3,9 mln zł.

Miasto Poznań prowadzi komunikację na kilku najpopularniejszych platformach mediów społecznościowych w celu:

  • wzmocnienia widoczności swoich działań i ułatwienia dotarcia z komunikatem;
  • budowania silnej społeczności, zaangażowanej w działania marki Miasta;
  • monitorowania opinii internautek i internautów o Poznaniu oraz oczekiwań turystek i turystów.

Facebook

Najchętniej wykorzystywanym przez mieszkanki i mieszkańców kanałem komunikacji w mediach społecznościowych jest Facebook. Oficjalny profil – Miasto Poznań – na koniec 2021 r. miał 254,5 tys. polubień. Średni zasięg posta w 2021 r. obejmował 140 tys. osób. Profil gromadzi także szerokie grono obcokrajowców, mieszkających w Poznaniu lub odwiedzających miasto, dlatego komunikacja jest częściowo prowadzona także w języku angielskim.

Regularne i systematyczne działania skutkowały wzrostem „obserwujących” profil Portal Poznan.pl i wzrostem zasięgu publikowanych przez Miasto treści. Liczba polubień profilu Portal Poznan.pl wzrosła w 2021 r. do 42,0 tys.

W 2021 r., Miasto koordynowało wiele płatnych kampanii informacyjnych w systemie Facebook Ads oraz Google Ads dotyczących miejskich inwestycji. Poprzez kampanie w mediach społecznościowych, prasie drukowanej oraz reklamie outdoorowej informowano o budowie tramwaju na Naramowice, przebudowie Rynku Łazarskiego, Projekcie Centrum czy przebudowie Ronda Rataje.

Miejskie strony w serwisie Facebook – „Miasto Poznań” oraz „Portal Poznań” nadal były ważnym kanałem komunikacji z mieszkańcami w czasie pandemii COVID-19. Wykorzystując dostępne narzędzia komunikacji informowano o podejmowanych przez Miasto działaniach, trwających szczepieniach oraz stopniowym „odmrażaniu” gospodarki. Przeprowadzano również wiele transmisji na żywo (m.in. Otwarcie Centrum Szyfrów Enigma, sesja pytań i odpowiedzi – Q&A (Strefa Płatnego Parkowania, program „Poznań i zamieszkaj”, otwarcie pływalni na Osiedlu Zwycięstwa). Powstało wiele materiałów wideo (m.in. akcja „Zgotujmy razem trochę dobra”, „Park & Ride,” oklejanie wiat przystankowych, monitoring obecności koronawirusa, klip piosenki „Głupio się nie szczepić”, Poznańska kamienica, Dzień Pszczół, otwarcie Centrum Szyfrów Enigma, otwarcie nowego schroniska dla zwierząt, projekt „Fyrtle”), które były często przekazywane lokalnym mediom do wykorzystywania. Miasto współtworzyło również kampanię dot. zmian w systemie odbioru odpadów komunalnych i tzw. „deklaracji za odpady”.

Instagram

Kolejnymi, wspieranymi przez Miasto kanałami komunikacji był profil miastopoznan_ w serwisie Instagram (połączony z profilem miastopoznan), który pod koniec 2021 r. osiągnął ok. 60 tys. „obserwujących”. Na Instastories przeprowadzanie były quizy dla mieszkańców, dotyczące wiedzy o Poznaniu oraz publikowane były materiały dotyczące m.in. atrakcji turystycznych, świąt lokalnych i narodowych, inwestycji miejskich, takich jak „Projekt Centrum” czy Tramwaj na Naramowice. Na miejskim Instagramie, z inicjatywy Estrady Poznańskiej, została przeprowadzona akcja „Siła w Nas”. Wykorzystując duże zasięgi, Miasto wsparło w ten sposób instytucje kultury, które mogły pokazać odbiorcom swoje działania online skierowane do mieszkańców Poznania. Zasięg akcji na Facebooku wyniósł 470 tys. wyświetleń, a na Instagramie ponad 500 tys.

TikTok

Kolejnym wspieranym kanałem był profil miasto_poznan na platformie TikTok. Kanał uruchomiony we wrześniu 2021, do końca roku zgromadził 11,2 tys. „obserwujących”. Publikowane na nim były materiały promujące miasto (np. seria klipów „Odkryj Poznań na weekend”, „Insta miejscówki”) oraz treści edukacyjne (np. „Wyprawka dla gzubka”, „Poznań przyciąga”).

YouTube

Miasto regularnie zamieszcza materiały wideo na oficjalnym kanale Miasto Poznań na portalu YouTube, co skutkuje stałym wzrostem liczby subskrybentek i subskrybentów kanału oraz jego zasięgu. Na koniec 2021 r. kanał obserwowało blisko 4,5 tys. osób.