fbpx

Działania promocyjne prowadzone w 2019 r. przez Miasto Poznań obejmowały przede wszystkim przedsięwzięcia skierowane do mieszkanek i mieszkańców. Ich treść definiowały rocznice historyczne, kampanie wynikające z codziennych potrzeb i zadań samorządu.

Wykaz najciekawszych wydarzeń i działań współorganizowanych przez Miasto Poznań w 2019 r.:

  • POZnań Sand Festival – podczas festiwalu rzeźby piaskowej 8 rzeźbiarek z całej Polski przez tydzień pracowało nad stworzeniem poszczególnych dzieł. Całość przedsięwzięcia uzupełniły warsztaty dla najmłodszych. Tematem przewodnim były gatunki zagrożone wyginięciem
arch. UMP
  • POZnań Ice Festival 2019 – 14. edycja Międzynarodowego Festiwalu Rzeźby Lodowej zgromadziła 24 rzeźbiarzy z całego świata
  • Arena Zawodów – 15 listopada w Arenie odbyła się 5. edycja wydarzenia skierowanego do młodzieży z ostatnich klas szkół podstawowych. Celem Areny Zawodów jest promocja szkolnictwa zawodowego i świadomego wyboru dalszej ścieżki edukacji. Osoby uczestniczące w imprezie miały okazję spotkać się z osobami reprezentującymi szkoły zawodowe, a także z pracodawcami poszukującymi młodych specjalistów

arch. UMP
  • Poznanianka Roku 2019 – celem plebiscytu było wyłonienie laureatki, która swoją postawą i zaangażowaniem oraz aktywnością w sferze publicznej przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku miasta. Kandydatki mogły być zgłaszane przez organizacje pozarządowe. O tym, kto otrzyma tytuł „Poznanianki Roku 2019” decydowali mieszkanki i mieszkańcy na drodze głosowania
  • #NAWOLNYM – w lipcu i sierpniu na Wolnym Dziedzińcu Urzędu Miasta po raz czwarty odbyły się wydarzenia w ramach tego cyklu kulturalnego. Poznań zaprezentował się jako miasto promujące bezpłatny dostęp do kultury, umożliwiając osobom przebywającym w Poznaniu obejrzenie spektakli i koncertów ludzi sztuki pochodzących z całej Polski
  • #NAFALACH – w 2019 r. miała miejsce 2. edycja tego letniego festiwalu muzycznego. Koncerty organizowane przez Miasto odbywały się przez całe lato nad jeziorami: Maltańskim i Strzeszyńskim
  • CzytajPL – ideą tej największej w Polsce akcji promującej czytelnictwo było bezpłatne wypożyczanie bestsellerowych ebooków i audiobooków. W popularnych lokalizacjach w mieście pojawiło się ponad 35 plakatów na wiatach przystankowych, dzięki którym można było za darmo pobrać (poprzez aplikację i zeskanowanie kodu QR) 12 bestsellerowych tytułów
  • Dizajn Lokalny – wydarzenie skierowane było do osób zainteresowanych tematyką designu, związanych z projektowaniem, ze świata uczelni artystycznych. „Dizajn Lokalny” to wykłady, warsztaty, a także targi, w czasie których wszyscy chętni mieli możliwość wystawienia się ze swoimi pracami
  • Jedzielnia – to cykl organizowanych raz w miesiącu zlotów poznańskich szefów kuchni. W wybrane soboty kilka okolicznych restauracji i kawiarni miało okazję zaprezentować się na wybranym poznańskim targowisku lub parku. W 2019 r. odbyło się 5 spotkań. Wszystkie dania serwowane podczas cyklu kosztowały maksymalnie 10 zł i przygotowywane były w oparciu o produkty sezonowe, co miało na celu promocję lokalnych dostawców
  • Film promocyjny – w filmie Poznań został pokazany jako miasto nowoczesne, z przyjaznymi przestrzeniami publicznymi, stworzonymi przez inicjatywy oddolne i ciekawych ludzi. Film prezentuje szeroki wachlarz ujęć miasta (ponad 20 różnych lokacji), podkreślając, że jest tutaj miejsce na kulturę, sport, rozrywkę czy biznes
  • European Best Destination 2019 – Poznań jako jedyne polskie miasto uzyskał nominację do tytułu najlepszej europejskiej destynacji turystycznej, a w finale zajął 5. miejsce. Organizatorem plebiscytu jest European Best Destinations (EBD) – organizacja, która prowadzi serwis internetowy europeanbestdestinations.com – jeden z najchętniej odwiedzanych stron poświęconych turystyce w Europie

W 2019 r. Wystawa Nowych Narzędzi Tortur, będąca głównym elementem miejskiej kampanii społecznej poświęconej walce z internetową mową nienawiści, została doceniona w 2 prestiżowych konkursach branżowych: Golden Arrow (nagroda główna w kategorii “Experimental marketing”) oraz Kreatura (wyróżnienie).