W 2018 r. pracownicy Biura Poznań Kontakt Urzędu Miasta Poznania przeprowadzili ponad 586 tys. rozmów z klientami.

Biuro Poznań Kontakt – linia pierwszego kontaktu z Miastem

Biuro Poznań Kontakt w 2018 r. oferowało mieszkańcom bezpośredni dostęp do informacji na temat usług publicznych świadczonych przez Miasto Poznań.

Zespół pracowników Biura Poznań Kontakt pozostawał do dyspozycji mieszkańców Poznania od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 20:00.

Efektem pracy Biura było przeprowadzenie ponad 0,5 miliona rozmów.

Z prośbą o udzielenie informacji zgłaszali się zarówno mieszkańcy Poznania i Metropolii Poznań, jak i osoby przebywające czasowo lub odwiedzające miasto.

Tematyka zapytań telefonicznych w 2018 r.

Wśród zapytań telefonicznych, kierowanych do Miasta za pośrednictwem Biura Poznań Kontakt w 2018 r., najwięcej dotyczyło spraw z zakresu następujących tematów:

  • gospodarka odpadami – 70 055,
  • świadczenia wychowawcze 500+, działania prorodzinne i pomoc społeczna – 67 941,
  • transport miejski i strefa parkowania – 58 759,
  • uprawnienia transportowe, sprawy urodzeń, małżeństw, zameldowania i zgonów – 45 263,
  • podatki i opłaty lokalne, działalność gospodarcza – 16 395,
  • sprawy organizacyjne UMP, Sekretariat Prezydenta – 8 477,
  • urbanistyka i architektura – 5 622,
  • wykorzystanie i obsługa komunalnych zasobów lokalowych – 5 043,
  • nieodpłatna pomoc prawna – 3 128,
  • wybory samorządowe – 3 030,
  • oświata – 1 389,
  • akcje prozdrowotne – 712,
  • zgłoszenia awarii informatycznych – 570,
  • Akcja Zima – 513,
  • administracja cmentarzy komunalnych – 389,
  • Powstanie Wielkopolskie – 192,
  • sprawy ogólne (w tym Poznański Budżet Obywatelski, działania na rzecz seniorów) – 100 990.
Informacja “na telefon” dla mieszkańców Poznania w 2018 r.

Biuro Poznań Kontakt w 2018 r. uruchomiło 24 nowe usługi przekazywania informacji telefonicznej, w tym dotyczące m.in następujących tematów i projektów:

  • Zdrowy Maluch,
  • wybory samorządowe,
  • Poznanianka roku 2018 i Poznanianka Stulecia,
  • Najem z dojściem do własności,
  • Górny Taras Rataj,
  • Dobry Start,
  • Powstanie Wielkopolskie,
  • Rzecznik Praw Obywatelskich,
  • Niezależność na telefon.

Kompleksowo informowano również na temat szerokiego pakietu usług skierowanych do seniorów:

  • Złota Rączka dla Seniora,
  • Taksówka dla Seniora,
  • mobilna pielęgnacja paznokci u stóp seniorów,
  • wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego,
  • Książka dla Seniora,
  • Czytanie bez Barier,
  • Poznańska Złota Karta,
  • rezerwacja biletów dla seniorów na spektakle,
  • minigranty dla seniorów.

Ponadto, w 2018 r. mieszkańcy Poznania mogli liczyć na wsparcie informacyjne na temat:

  • obowiązującej uldze w przypadku przekroczenia norm zanieczyszczenia powietrza w Poznaniu,
  • wolnych miejsc parkingowych w Poznaniu (również za pomocą aplikacji mobilnej FindPark),
  • Serwisu Informacji Pasażerskiej,
  • zajęć integracyjnych dla uczniów szkół podstawowych.