W 2018 r. pracownicy Biura Poznań Kontakt Urzędu Miasta Poznania przeprowadzili ponad 586 tys. rozmów z klientami.
Biuro Poznań Kontakt – linia pierwszego kontaktu z Miastem
Biuro Poznań Kontakt w 2018 r. oferowało mieszkańcom bezpośredni dostęp do informacji na temat usług publicznych świadczonych przez Miasto Poznań.
Zespół pracowników Biura Poznań Kontakt pozostawał do dyspozycji mieszkańców Poznania od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 20:00.
Efektem pracy Biura było przeprowadzenie ponad 0,5 miliona rozmów.
Z prośbą o udzielenie informacji zgłaszali się zarówno mieszkańcy Poznania i Metropolii Poznań, jak i osoby przebywające czasowo lub odwiedzające miasto.
Tematyka zapytań telefonicznych w 2018 r.
Wśród zapytań telefonicznych, kierowanych do Miasta za pośrednictwem Biura Poznań Kontakt w 2018 r., najwięcej dotyczyło spraw z zakresu następujących tematów:
- gospodarka odpadami – 70 055,
- świadczenia wychowawcze 500+, działania prorodzinne i pomoc społeczna – 67 941,
- transport miejski i strefa parkowania – 58 759,
- uprawnienia transportowe, sprawy urodzeń, małżeństw, zameldowania i zgonów – 45 263,
- podatki i opłaty lokalne, działalność gospodarcza – 16 395,
- sprawy organizacyjne UMP, Sekretariat Prezydenta – 8 477,
- urbanistyka i architektura – 5 622,
- wykorzystanie i obsługa komunalnych zasobów lokalowych – 5 043,
- nieodpłatna pomoc prawna – 3 128,
- wybory samorządowe – 3 030,
- oświata – 1 389,
- akcje prozdrowotne – 712,
- zgłoszenia awarii informatycznych – 570,
- Akcja Zima – 513,
- administracja cmentarzy komunalnych – 389,
- Powstanie Wielkopolskie – 192,
- sprawy ogólne (w tym Poznański Budżet Obywatelski, działania na rzecz seniorów) – 100 990.
Informacja “na telefon” dla mieszkańców Poznania w 2018 r.
Biuro Poznań Kontakt w 2018 r. uruchomiło 24 nowe usługi przekazywania informacji telefonicznej, w tym dotyczące m.in następujących tematów i projektów:
- Zdrowy Maluch,
- wybory samorządowe,
- Poznanianka roku 2018 i Poznanianka Stulecia,
- Najem z dojściem do własności,
- Górny Taras Rataj,
- Dobry Start,
- Powstanie Wielkopolskie,
- Rzecznik Praw Obywatelskich,
- Niezależność na telefon.
Kompleksowo informowano również na temat szerokiego pakietu usług skierowanych do seniorów:
- Złota Rączka dla Seniora,
- Taksówka dla Seniora,
- mobilna pielęgnacja paznokci u stóp seniorów,
- wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego,
- Książka dla Seniora,
- Czytanie bez Barier,
- Poznańska Złota Karta,
- rezerwacja biletów dla seniorów na spektakle,
- minigranty dla seniorów.
Ponadto, w 2018 r. mieszkańcy Poznania mogli liczyć na wsparcie informacyjne na temat:
- obowiązującej uldze w przypadku przekroczenia norm zanieczyszczenia powietrza w Poznaniu,
- wolnych miejsc parkingowych w Poznaniu (również za pomocą aplikacji mobilnej FindPark),
- Serwisu Informacji Pasażerskiej,
- zajęć integracyjnych dla uczniów szkół podstawowych.