W 2020 r. wydatki z budżetu Miasta Poznania przeznaczone na promocję wyniosły 3,9 mln zł.
Miasto Poznań prowadzi komunikację na kilku najpopularniejszych platformach mediów społecznościowych w celu:
- wzmocnienia widoczności swoich działań i ułatwienia dotarcia z komunikatem;
- budowania silnej społeczności, zaangażowanej w działania marki Miasta;
- monitorowania opinii internautek i internautów o Poznaniu oraz oczekiwań turystek i turystów.
Facebook
Najchętniej wykorzystywanym przez mieszkanki i mieszkańców kanałem komunikacji w mediach społecznościowych jest Facebook. Oficjalny profil – Miasto Poznań – na koniec 2020 r. miał 234,8 tys. polubień. Średni zasięg posta w 2020 r. obejmował 170 tys. osób. Profil gromadzi także szerokie grono obcokrajowców mieszkających w Poznaniu lub odwiedzających miasto, dlatego komunikacja jest częściowo prowadzona także w języku angielskim.
Z kolei liczba polubień profilu Portal Poznan.pl wzrosła do 39,1 tys., a uśredniony zasięg postów, czyli liczba osób, którym dowolny z postów wyświetlił się przynajmniej raz, w 2020 r. wyniosła 12,8 tys.
W 2020 r. Miasto koordynowało wiele płatnych kampanii informacyjnych w systemie Facebook Ads oraz Google Ads dotyczących miejskich inwestycji. Poprzez kampanie w social mediach, prasie drukowanej oraz reklamie outdoorowej informowano o budowie tramwaju na Naramowice, przebudowie Rynku Łazarskiego oraz ulic Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r. Przygotowano także kampanię dotyczącą przebudowy Ronda Rataje.
Instagram
Kolejnymi wspieranymi przez Miasto kanałami komunikacji były profile portalpoznan.pl oraz miastopoznan_ w serwisie Instagram. Na profilu portalpoznan.pl do 31 grudnia 2020 r. osiągnięto zasięg 5 tys. obserwujących. Profil miastopoznan_ (połączony z fanpage Miasto Poznań) osiągnął na koniec roku 45,4 tys. obserwujących. Miasto przygotowało m.in. kampanię informująca mieszkańców o zagrożeniach związanym z pandemią COVID-19.
YouTube
Miasto regularnie zamieszcza materiały wideo na oficjalnym kanale Miasto Poznań na portalu YouTube, co skutkuje stałym wzrostem liczby subskrybentek i subskrybentów kanału oraz jego zasięgu. Na koniec 2020 r. kanał obserwowało 4 tys. osób.
Google Ads
Miasto prowadziło również kampanię Google Ads poświęconą tematyce COVID-19. Kampania ta osiągnęła zasięg 155 tys. osób i w znacznym stopniu przyczyniła się do zwiększenia wiedzy dotyczącej zagrożeń wynikających z pandemii COVID-19. Była ona uzupełnieniem codziennych działań mających na celu informowanie mieszkańców o bieżącej sytuacji w mieście.