fbpx

Działania promocyjne prowadzone w 2020 r. przez Miasto obejmowały przede wszystkim przedsięwzięcia skierowane do mieszkanek i mieszkańców Poznania. Ich treść definiowały rocznice historyczne, kampanie wynikające z codziennych potrzeb i zadań samorządu.

Wykaz najciekawszych wydarzeń i działań współorganizowanych przez Miasto Poznań w 2020 r.:

Art Of Packaging – organizowany od 14 lat prestiżowy konkurs, który ma na celu prezentowanie i nagradzanie ciekawie zaprojektowanych opakowań. Miasto Poznań nawiązało współpracę z organizatorami konkursu i wprowadziło nową kategorię do edycji Debiutów – opakowanie na rogala świętomarcińskiego.

#wspierajlokalnie – akcja, której celem było zachęcenie poznaniaków do pomocy lokalnym przedsiębiorcom w trakcie pandemii COVID-19. Akcja dotyczyła m.in. zaopatrywania się w pobliskich sklepach, zamawiania w restauracjach i kawiarniach na wynos, nieoddawania wcześniej zakupionych biletów na przełożone koncerty czy spektakle, zakupu voucherów na przyszłe wydarzenia kulturalne. Animacje i grafiki były emitowane w mediach społecznościowych oraz na ekranach w transporcie zbiorowym. Grafiki zostały wywieszone także na citylightach.

Grafika promocyjna akcji #wspierajlokalnie

Grafika z logiem akcji wspieraj lokalnie, kupuj loklanie

arch. UMP


„Fyrtle” – projekt, który ma na celu promowanie poznańskich osiedli oraz wzmacnianie ich tożsamości wizualnej. Poprzez opracowanie koncepcji artystycznej oraz wykonanie materiałów ilustracyjnych obrazujących osiedla Poznania, wzmocniony zostanie wizerunek miasta jako zbiorowości złożonej z 42 unikalnych społeczności lokalnych.

CzytajPL – ideą tej największej w Polsce akcji jest promowanie czytelnictwa. W ramach inicjatywy 12 bestsellerowych książek zostało udostępnianych za darmo poprzez aplikację do czytania i słuchania książek. Aplikację można było ściągnąć po zeskanowaniu kodu QR umieszczonego na plakacie. Miasto wynajęło 45 citylightów, na których umieszczono plakaty akcji.

Grafika promocyjna akcji CzytajPL

na grafice plakat akcji czytajPL

arch. UMP


Jedzielnia – cykl zlotów poznańskich szefów kuchni. W wybrane soboty kilka okolicznych restauracji i kawiarni miało okazję zaprezentować się na wybranym poznańskim targowisku lub w parku. W 2020 r. odbyło się 7 spotkań, a ich przeprowadzenie stało się elementem starań Miasta Poznania o to, by wesprzeć przedsiębiorców, którzy ucierpieli podczas pandemii COVID-19. Wszystkie spotkania w ramach Jedzielni zostały zorganizowane z pełnym zachowaniem reżimu sanitarnego i cieszyły się dużą popularnością wśród mieszkańców.

Grafika promocyjna akcji Odkryj lokalne restauracje

na grafice plakat akcji Jedzielnia odkryj lokalne restauracje

arch. UMP


Mural – we wrześniu 2020 r. Miasto Poznań nawiązało współpracę z Uniwersytetem Artystycznym w Poznaniu (UAP). Naczelnym założeniem wzajemnej współpracy jest zaangażowanie lokalnej społeczności w działania artystyczne w przestrzeni miasta pod kuratelą UAP. Premierowy mural w ramach projektu „Warstwy” został namalowany na ścianie kamienicy u zbiegu ulic Ślusarskiej i Wodnej. Nad koncepcją wielkoformatowego malowidła ściennego pracowały podczas warsztatów poznańskie seniorki – słuchaczki Uniwersytetu Artystycznego Trzeciego Wieku.

Mural wykonany przez poznańskie seniorki
na zdjęciu mural w ramach projektu „Warstwy”  na ścianie kamienicy stojącej u zbiegu ulic Ślusarskiej i Wodnej
arch. UMP


Zgotujmy razem trochę dobra – akcja mająca na celu wsparcie w okresie świątecznym osób najbardziej potrzebujących oraz osób znajdujących się w kryzysie bezdomności. Akcja ta odbyła się przy współudziale i pomocy ze strony Pogotowia Społecznego, Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu, Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej oraz agencji LuckyYou – pomysłodawcy projektu.

Eki z Małeki – II etap modelowego procesu konsultacyjnego dotyczącego zagospodarowania skweru Eki z Małeki na osiedlu Św. Łazarz. Jego celem było sprawdzenie, czy zgłoszone we wcześniejszym etapie konsultacji pomysły, potrzeby i oczekiwania mieszkańców Łazarza znalazły się w koncepcji przygotowanej przez pracownię Front_Architects. Po zakończeniu działań konsultacyjnych na skwerze Eki z Małeki odbyło się wydarzenie „Coś się kończy, coś się zaczyna”, organizowane wspólnie z Radą Osiedla Św. Łazarz. W jego ramach mieszkańcom została zaprezentowana końcowa wersja koncepcji przebudowy skweru.

Wizualizacja Skweru Eki z Małeki

arch. ZDM, Front Architects


W 2020 r. Wystawa nowoczesnych narzędzi tortur”, będąca głównym elementem miejskiej kampanii społecznej poświęconej walce z internetową mową nienawiści „Hejt boli/nie pozwalam”, została doceniona w konkursie Innovation dla najbardziej nowoczesnych i nietuzinkowych projektów, zdobywając brązowy medal w kategorii „Event dla kampanii społecznej”.