W 2021 r. Miasto Poznań realizowało wiele kampanii informacyjnych i edukacyjnych.

Do najważniejszych kampanii promocyjnych należały m.in:

Kampania promująca Poznański Budżet Obywatelski (PBO) 2022 – kampania oparta była o grafiki zaprojektowane na bazie identyfikacji wizualnej z ubiegłorocznej edycji, dostosowane kolorystycznie do wiodącego tematu PBO, czyli szeroko rozumianego zielonego Poznania. Promocja obejmowała takie kanały, jak lokalna telewizja (WTK), lokalny portal internetowy oraz stacje radiowe: Złote Przeboje, Radio Pogoda, Rock Radio.

Kampania promująca Poznański Budżet Obywatelski
na zdęciu plac kolegiacki i namiot Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego
arch. UMP

Promocja szczepień – w drugim kwartale 2021 r. został otwarty Punkt Szczepień Powszechnych na Stadionie Miejskim. W celu jego promocji stworzono animację z najpotrzebniejszymi informacjami: gdzie można się szczepić przeciwko Covid-19 oraz jak na to szczepienie się zapisać. Animacja była emitowana na ekranach w komunikacji miejskiej oraz w Internecie. Ponadto w autobusach i tramwajach emitowano komunikat głosowy informujący o powstaniu Punktu oraz dużej dostępności szczepionek. Zrealizowano również dokładne oznakowanie dojścia do Punktu Szczepień.

„Szacun dla zawodowców” to projekt Miasta Poznania promujący wiedzę o zawodach i kształceniu zawodowym realizowany nieprzerwanie od 2015 r. Miasto Poznań poprzez przeprowadzenie kampanii informacyjno-promocyjnej oraz organizacji wydarzenia „Arena Zawodów” zachęcało uczniów szkół podstawowych do wyboru szkoły zawodowej lub technikum na dalszym etapie kształcenia.

 

Poznań dla pszczół – w celu intensyfikacji działań promujących program, zorganizowano dwie akcje: 20 maja – w Światowy Dzień Pszczół oraz 6 sierpnia – podczas Wielkiego Dnia Pszczół. W oba święta, na sześciu wybranych poznańskich przystankach stanęły donice wypełnione lawendą oraz aksamitką. Rośliny były nagrodą dla mieszkańców, udzielających poprawnych odpowiedzi w quizie na temat pszczół. Dodatkowo zatrudniono promotorów, którzy opowiadali mieszkańcom o projekcie, możliwościach ochrony pszczół i roślinach miododajnych. Sierpniowa akcja została rozszerzona o rozdawanie nasion roślin miododajnych w poznańskich instytucjach kultury i sportu.

Akcja w ramach Wielkiego Dnia Pszczół

na zdjęciu most dworcowy i promocja dnia pszczół

arch. UMP

Mural Jeżycki, który został zrealizowany w ramach projektu Miasta Poznania pn. „Fyrtle – tu jest nasze życie”. Autorką projektu jest ilustratorka Dorota Piechocińska, a wykonawcą – Fundacja Przedsiębiorczości Młodzieżowej, przy wsparciu Rady Osiedla Jeżyce. Miejsce powstania muralu to teren przy ulicy Jeżyckiej, który zostanie w przyszłości zagospodarowany jako park kieszonkowy – przestrzeń do spotkań lokalnej społeczności, otoczony zielenią ozdobną, drzewami owocowymi i elementami wyposażenia dla różnych grup wiekowych.

 

Promocja Betlejem Poznańskiego oraz otwarcia Rynku Łazarskiego – w 2021 r. Betlejem Poznańskie odbyło się na Rynku Łazarskim oraz w Parku Kasprowicza. Kampanię informacyjną przeprowadzono w mediach internetowych oraz outdoorowych. Do współpracy przy projekcie dołączyło również Radio Eska, które informowało o jarmarkach świątecznych, a także przygotowywało relacje z licznych atrakcji. Miasto przygotowało również kominy z motywami Poznań Ice Festival oraz Betlejem, które zostały rozdane mieszkańcom i turystom, którzy zdecydowali się nagrać świąteczne pozdrowienia z Poznania. Elementem promocji Betlejem Poznańskiego były także dwie gry miejskie.