W 2018 r. przy udziale Miasta ukazała się poznańska edycja gry Monopoly.

Miasto Poznań realizowało wiele kampanii informacyjnych i edukacyjnych. Poniżej przedstawiono najwazniejsze z nich.

#Poznań2023 – uruchomiono serwis internetowy, którego zadaniem było zapoznanie mieszkańców Poznania z planowanymi na kolejne 5 lat działaniami zmierzającymi do rozwoju miasta. Można było znaleźć tam m.in. opis inwestycji, projektów rewitalizacyjnych, oświatowych.

Monopoly i Top Trumps – celem była promocja miasta wśród turystów, jak i mieszkańców Poznania. Wydano poznańską edycję Monopoly oraz grę karcianą Top Trumps. W obu wydawnictwach pojawiają się najważniejsze punkty turystyczne miasta oraz te charakterystyczne, wpisane w poznański krajobraz (m.in. Stary Rynek, Stary Browar).

arch. UMP

Centrum Inicjatyw Lokalnych – w ramach kampanii promocyjno-informacyjnej programu, Miasto Poznań w grudniu 2018 r. zorganizowało Tydzień z Centrum Inicjatyw Lokalnych. Odbyła się m.in. Antykonferencja pt. ”Znamy się tylko z widzenia? Miejskie podwórko – moja sprawa”, a także spotkanie pt. “Otwarta przestrzeń inspiracji”.

Graphic Racording z Antykonferencji pt. ”Znamy się tylko z widzenia? Miejskie podwórko – moja sprawa”.

 

Konkurs KTR – w 15. edycji konkursu dla najlepszych i najbardziej kreatywnych twórców reklam dla kampanii edukacyjnej 2. miejsce w podkategorii Corporate & CSR zajął projekt „Czysty Poznań – to nie jest taka mała sprawa”. Kampania miała na celu w nietypowy sposób zwrócić uwagę na problem nieczystości po psach i uświadomić mieszkańcom Poznania, jak ważne jest sprzątanie psich odchodów.

RogaLOVE – Poznań dołączył do akcji charytatywnej, której celem jest niesienie pomocy w zakresie poprawy zdrowia i warunków leczenia dla najbardziej potrzebujących. Cały dochód ze sprzedaży przeznaczany był dla dzieci chorych onkologicznie, poprzez wsparcie Stowarzyszenia Rozwoju Transplantacji Szpiku i Onkologii Dziecięcej – Dzieciaki Chojraki.

Wolne Tory – głównym celem kampanii było zachęcenie mieszkańców do uczestniczenia w konsultacjach społecznych dotyczących zagospodarowania nowej dzielnicy położonej w centrum miasta oraz zachęcenie przedsiębiorców do inwestowania w tym miejscu.

CzytajPL – ideą kampanii było bezpłatne wypożyczanie bestsellerowych ebooków i audiobooków. W popularnych lokalizacjach w mieście pojawiło się ponad 40 plakatów na wiatach przystankowych, dzięki którym można było za darmo pobrać (poprzez aplikację i zeskanowanie kodu QR) 12 tytułów.

„Zamień PITy na benefity” – kontynuowano zeszłoroczną edycję projektu, którego głównym przekazem było zwiększenie wpływów środków z podatków, jak i zwiększenie świadomości mieszkańców, dlaczego warto płacić podatki w Poznaniu oraz jakie realne korzyści przynosi takie działanie.

Czysty Poznań – kampania antysmogowa „Nie rób siary! Daj oddychać!” – to akcja poświęcona tematowi smogu w mieście. Jej głównym celem było zwiększenie świadomości mieszkańców w zakresie czystości powietrza oraz działania edukacyjne. Realizowano ją za pomocą warsztatów, akcji ambientowej i konkursu plastycznego skierowanego do najmłodszych poznaniaków

Szacun dla zawodowców – kampania dotycząca szkolnictwa zawodowego, prezentująca ofertę poznańskich szkół zawodowych i technicznych, omawiająca korzyści płynące ze zdobycia konkretnego zawodu, a tym samym zachęcająca uczniów gimnazjów do podjęcia nauki w szkołach zawodowych.

Poznański Budżet Obywatelski 2019 – celem kampanii było jak największe nagłośnienie poszczególnych etapów Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego i nakłonienie mieszkańców zarówno do składania swoich projektów, jak i do wzięcia udziału w głosowaniu.

arch. UMP

Airbag Poznań – projekt powstał, aby poprawić jakość życia cudzoziemców w Poznaniu oraz zapobiegać atakom rasistowskim czy ksenofobicznym poprzez zwiększanie świadomości mieszkańców. W ramach jego działania na terenie miasta utworzono centra pomocy, do których może zwrócić się każdy obcokrajowiec, który padł ofiarą ataków nienawiści.