fbpx

W 2020 r. wydatki na promocję inwestycyjną Poznania wyniosły 1,4 mln zł.


Udział Miasta Poznania w międzynarodowych imprezach

W 2020 r. Miasto Poznań wzięło udział w międzynarodowych imprezach promujących potencjał inwestycyjny i przedsiębiorczość miast, m.in. takich jak:

  • OWS 2020 w Orlando – doroczna konferencja outsourcingowa organizowana przez IAOP – wiodącą organizację branżową; w wydarzeniu biorą udział przedstawiciele konsultantów, firmy oraz przedstawiciele państw/miast;
Stoisko Miasta Poznania na konferencji OWS
na zdjęciu stoisko promocyjne Miasta Poznań na OWS 2020 w Orlando
arch. UMP
  • Festiwal Pracy Jobicon 2020 – w ramach wydarzenia Miasto Poznań było promowane jako dogodna lokalizacja do życia i pracy;
  • USA – CEE Investment Summit 2020 – celem udziału w wydarzeniu była promocja potencjału inwestycyjnego Miasta Poznania na arenie międzynarodowej wśród inwestorów sektora usług nowoczesnych dla biznesu;
  • ABSL Digital Forum – w 2020 r. coroczna konferencja ABSL, największego oraz kluczowego stowarzyszenia firm z sektora usług nowoczesnych, odbyła się w formie online; podczas forum zostały przedstawione najnowsze trendy w sektorze usług nowoczesnych oraz najnowszy doroczny raport ABSL; Prezydent Miasta Poznania reprezentował Poznań w panelu Drivers of the business growth in the regions;
  • Property Forum w Warszawie – coroczne wydarzenie rynku nieruchomości zrzeszające kluczowe podmioty z tej branży; podczas wydarzenia Miasto Poznań zostało wyróżnione prestiżową nagrodą Property Prize w kategorii Miasto Przyjazne Inwestorom;
Prezydent Miasta Poznania przyjmuje nagrodę Property Prize w kategorii Miasto Przyjazne Inwestorom
na zadjęciu prezydent miasta Poznania odbiera nagrodę Property Prize w kategorii “Miasto Przyjazne Inwestorom”
arch. UMP
  • 4Developers – wydarzenie skierowane do branży IT, w którym Miasto Poznań było partnerem;
  • POZITIVE TECHNOLOGIES 2020 – druga edycja konferencji, której głównym organizatorem było Miasto Poznań; wydarzenie odbyło się we współpracy z 6 partnerami i przy wsparciu 6 sponsorów; konferencja odbyła się w całości online, zgromadziła niemal 1000 użytkowników z Polski i zagranicy, wystąpienia odbywały się jednocześnie na scenie głównej i 4 ścieżkach tematycznych: GrunSec, WilData, Jeżyce++ oraz PiątkOps;
  • The BSS Forum oraz Gala Outsourcing Stars 2020 – wydarzenia organizowane przez Fundację Pro Progressio są jednymi z najważniejszych w roku dla sektora usług nowoczesnych; Poznań był w tym roku współorganizatorem i partnerem strategicznym tego przedsięwzięcia; podczas tegorocznej Gali Outsourcing Stars Poznań po raz szósty zdobył statuetkę w kategorii Miasto.

Kluczowe tereny inwestycyjne Poznania

Oferty inwestycyjne

„ZaGRAjmy w Wielkopolsce” – projekt Unii Europejskiej dla branży gamedev

Obserwując dynamiczny rozwój branży gamedev na świecie i w Polsce, Biuro Obsługi Inwestorów opracowało projekt wsparcia branży game development, na którego realizację Miasto Poznań pozyskało środki unijne w wysokości 1,2 mln zł (całkowita wartość projektu to 1,9 mln zł). Projekt „ZaGRAjmy w Wielkopolsce” zakłada przede wszystkim promocję poznańskich i wielkopolskich studiów gamedev na arenie międzynarodowej podczas wydarzeń branżowych w Europie i Stanach Zjednoczonych. Dziesięć studiów indie games, działających na terenie województwa wielkopolskiego, będzie miało okazję współtworzyć stoiska promujące potencjał regionu oraz prezentować swoje produkty na najbardziej prestiżowych targach i konferencjach. Ponadto w ramach projektu odbędą się spotkania z zagranicznymi dziennikarzami oraz szkolenia. Elementem promocji będzie również katalog poznańskiego gamedevu, zawierający wizytówki wszystkich poznańskich i wielkopolskich studiów i prezentujący kompleksowo potencjał branży gamedev w Poznaniu. „ZaGRAjmy w Wielkopolsce” jest pierwszym tego typu projektem koordynowanym przez samorząd lokalny w Polsce.


Współpraca Miasta Poznania z samorządem gospodarczym

Promowanie potencjału inwestycyjnego Poznania odbywało się poprzez częstą współpracę z samorządem gospodarczym, m.in. z:

  • Polsko-Brytyjską Izbą Handlową (BPCC);
  • Polsko-Niemieckim Kołem Gospodarczym w Poznaniu (DWK);
  • Polsko-Niemiecką Izbą Przemysłowo-Handlową (AHK);
  • Wielkopolskim Klubem Kapitału;
  • Wielkopolską Izbą Przemysłowo-Handlową;
  • zrzeszeniami firm: lokalnym Chapterem ABSL, Wielkopolskim Klastrem Teleinformatycznym WKlaster.

Materiały promocyjne

W 2020 r. w ramach działań promocyjnych i reklamowych, mających na celu wzmocnienie wizerunku Poznania w kraju i za granicą, wydano następujące materiały promocyjne:

  • folder „Move To Improve 2.0. City of Poznan” – drugie wydanie folderu zawiera najważniejsze informacje na temat potencjału inwestycyjnego Poznania dla sektora usług nowoczesnych oraz potencjalnych inwestorów z pozostałych branż; w folderze zostały zebrane najnowsze dane na temat demografii, rynku biurowego, smart city oraz jakości życia w Poznaniu;
  • raport „Poznański Rynek Nieruchomości 2019/2020” – publikacja kompleksowo prezentuje najważniejsze obszary rozwoju rynku nieruchomości w Poznaniu: od rynku nieruchomości biurowych, poprzez inwestycje hotelowe i logistyczne, aż po nieruchomości mieszkaniowe i projekty alternatywne;
  • folder „Poznań. The game is just beginning” – w ramach projektu unijnego „ZaGRAjmy w Wielkopolsce Miasto stworzyło i wydało katalog prezentujący potencjał poznańskich i wielkopolskich studiów gamedev;
  • foldery z ofertami pracy przy okazji udziału w Festiwalu Pracy JOBICON – folder doczekał się także swojej drugiej odsłony „Znajdź pracę w Poznaniu” (ponad 100 ogłoszeń od ponad 20 firm), promowanej za pomocą kampanii banerowej na portalu informacyjnym epoznan.pl;
  • zaktualizowany folder promujący „Wolne Tory”;
  • publikacje związane z działaniem biznesu w trakcie pandemii COVID-19 – Miasto Poznań przez cały rok rozpowszechniało informacje istotne dla przedsiębiorców, np. na temat Poznańskiego Pakietu Antykryzysowego, a na stronie internetowej udostępniało spis aktualnych webinarów i materiałów online dotyczących wsparcia przedsiębiorstw podczas kryzysu.

Aktualne informacje dla podmiotów inwestujących dystrybuowane były na bieżąco na serwisie www.poznan.pl„Inwestuj w Poznaniu”, w mediach społecznościowych: na fanpage’u „Invest in Poznań”, na LinkedInie oraz poprzez newsletter.