W 2018 r. wydatki z budżetu Miasta Poznania przeznaczone na promocję wyniosły 4,4 mln zł.
Media społecznościowe służyły przede wszystkim do skutecznego promowania działań miasta, np.:
- festiwali m.in. NaWolnym,
- kampanii społecznych np. kampanii antysmogowej,
- akcji wspierającej mamy w powrocie na rynek pracy.
Miasto Poznań prowadzi komunikację na kilku najpopularniejszych platformach mediów społecznościowych, aby:
- wzmocnić widoczność swoich działań i ułatwić dotarcie z komunikatem do użytkownika,
- budować silną społeczność zaangażowaną w działania marki Miasta,
- monitorować opinię internautów oraz o Poznaniu oraz oczekiwania turystów.
Najchętniej wykorzystywanym przez mieszkańców kanałem komunikacji w mediach społecznościowych jest Facebook. Oficjalny profil – Miasto Poznań – na koniec 2018 r. miał 205,3 tys. „polubień”.
Średni zasięg posta w 2018 r. obejmował 30 tys. użytkowników, natomiast łączna liczba odbiorców organizowanych przez Poznań wydarzeń w 2018 r. wyniosła 1,8 mln.
Profil gromadzi także szerokie grono obcokrajowców mieszkających w Poznaniu lub odwiedzających miasto – stąd część komunikacji prowadzona jest także w języku angielskim.
Do wydarzeń z najlepszym zasięgiem zaliczyć można:
- Fisz Emade #NaFalach,
- Poznań Ice Festival
- Betlejem Poznańskie (ok. 500 tys. odbiorców).
W 2018 r. został zaimplementowany automat, który obsługuje rozmowy na Messengerze profilu Miasta Poznań. Bot został podzielony na 2 języki: polski i angielski. Użytkownik Facebooka może się w ten sposób dowiedzieć, gdzie znajdują się urzędy i jak załatwić dane sprawy np. dokumenty na prawo jazdy, poczytać o najważniejszych zabytkach miasta oraz nauczyć się gwary.
Instagram
Innym wykorzystywanym przez Miasto kanałem komunikacji jest serwis Instagram. Przez ostatni rok liczba fanów profilu Poznania wzrosła do prawie 32 tys. obserwujących.
Najczęściej wykorzystywanym hasztagiem był: #poznan.
Około 50% wszystkich fanów profilu pochodziło spoza Poznania, a 15% spoza Polski.
Youtube
Miasto regularnie zamieszcza materiały wideo na oficjalnym kanale Miasto Poznań w portalu Youtube, przez co wzrasta liczba subskrybentów kanału i jego zasięg – na koniec 2018 r. wynosił 2,7 tysiąca subskrypcji.
Miasto przygotowuje istotne i angażujące treści, wokół których stara się budować aktywną społeczność.