fbpx

Miasto Poznań prowadzi liczne działania wspierające i promujące rozwój przedsiębiorczości.

Konkurs o tytuł Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości

Jedną z form promowania przedsiębiorczości w Poznaniu i aglomeracji poznańskiej jest konkurs o tytuł „Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości„. Konkurs organizują wspólnie Prezydent Poznania i Starosta Poznański. Pierwsza edycja konkursu odbyła się w 2004 r.

W 2018 r. nagrody (4) i wyróżnienia (16) wręczono firmom w 4 kategoriach: średnich, małych i mikroprzedsiębiorstw oraz w kategorii „Startup”. W edycji 2018 wystartowało łącznie 41 firm.

W dotychczasowych 15 edycjach konkursu wzięło udział łącznie ponad 800 firm z powiatu poznańskiego oraz miasta Poznania. Tytułem „Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości” uhonorowano 93 firmy, przyznano 133 wyróżnienia.

Laureaci XV edycji Konkursu 2018

  • Średni przedsiębiorca – Sushi Factory Sp. z o.o.
  • Mały przedsiębiorca – Verseo Sp. z o.o.
  • Mikroprzedsiębiorca – Phoenix Distribution LTD Sp. z o.o.
  • Startup – StethoMe Sp. z o.o.

Podczas Gali zostały wręczone również wyróżnienia w następujących kategoriach:

  • Średni Przedsiębiorca
    Cognifide Polska Sp. z o.o.
    Fabryka Mebli Biurowych MARO Sp. z o.o.
    Vilmorin Garden Sp. z o.o.
  • Mały Przedsiębiorca
    EXACTUS Sp. z o.o.
    WITO Tomasz Zglinicki
    Grupa M40 Sp. z o.o.
    Post Luchtkanalen Polska Sp. z o.o.
  • Mikroprzedsiębiorca
    Cafe Creator Alicja Jankowska
    Artur Wojczal WIDOCZNI
    Smart Pharma Sp. z o.o.
    Poznański Fundusz Poręczeń Kredytowych Sp. z o.o.
    Startup
    EneGIVE Operator Sp. z o.o.
    NIO Sp. z o.o.
    Internetowy Klub Piłkarski OLIMPIA Sp. z o.o.
    Expansio Sp. z o.o.
 
VIII edycja Dni Przedsiębiorczości Poznań

Dni Przedsiębiorczości Poznań to cykliczne wydarzenie dla biznesu, które:

  • dostarcza wiedzy i informacji o formalnej stronie działalności gospodarczej, nowych rozwiązaniach technologicznych,
  • ułatwia nawiązanie kontaktów biznesowych, znalezienie źródła finansowania i partnerów dla swojego biznesu.

Dni Przedsiębiorczości Poznań 2018, które zgromadziły ekspertów i specjalistów z ponad 80 firm i instytucji, odwiedziło łącznie około 4 300 uczestników. Mogli oni wziąć udział w kilkudziesięciu różnych spotkaniach, warsztatach i panelach, a także zapoznać się z ofertą firm i instytucji świadczących usługi dla biznesu.

Podczas Dni Przedsiębiorczości Poznań 2018 odbyły się następujące imprezy:

  • Konkurs o tytuł Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości – Gala Finałowa –  120 uczestników,
  • Startup Poznań 2018 – 350 uczestników.  Wydarzenie skierowane było do obecnych przedsiębiorców, osób planujących założenie działalności gospodarczej oraz wszystkich zainteresowanych nowymi technologiami oraz innowacyjnymi rozwiązaniami dla biznesu. W trakcie konferencji zaprezentowane zostały zagadnienia związane z formami organizacji pracy, budowaniem zespołu, komunikacją w biznesie oraz finansowaniem i komercjalizacją pomysłów,
  • Poznań Biznes Partner – 2 050 uczestników. Motywem przewodnim było hasło „Mój Biznes. Bez ograniczeń”. Impreza adresowana była głównie do osób, które prowadzą firmę lub myślą o rozpoczęciu własnej działalności i szukają praktycznej wiedzy na temat możliwości rozwoju własnego biznesu, komunikacji z klientami, zarządzania finansami czy e-biznesu, marketingu i storytellingu. Podczas wydarzenia poruszane były także zagadnienia z zakresu technik kreatywnych w biznesie w oparciu o metodę service design/design thinking, a także odbywały się spotkania networkingowe,
  • Social Media Ninja – 190 uczestników. Hasłem wydarzenia był temat: „Jak poznać Marketing Przyszłości i rozwinąć swoją karierę?”  Wydarzenie adresowane było przede wszystkim do freelancerów Social Media, pracowników w działach marketingu, właścicieli i kadry zarządzającej agencji, przedsiębiorców, a także dla osób, które mają zamiar pracować w social media marketingu i osób młodych, szukających pomysłu na swoją karierę zawodową. Przedstawiono sposoby tworzenia oferty dla klientów, budowania marki osobistej w social mediach, pozyskiwania klientów oraz rekrutowania i zatrudniania social media specjalistów,
  • Blog Conference Poznań – 1 600 uczestników. Konferencja była skierowana do twórców internetowych (blogerów, youtuberów i osób działających na Instagramie czy Twitterze) oraz osób związanych z Influencer marketingiem (przedstawiciele agencji i marek). Organizatorzy zaprezentowali merytoryczne i praktyczne prelekcje, które wskazywały jak budować własną markę i relacje z klientem.

Inne formy wsparcia przedsiębiorczości

Do innych działań, związanych z promocją, informacją, upowszechnianiem i propagowaniem korzystnego klimatu dla rozwoju biznesu w Poznaniu należały m.in.:

  • stała współpraca jednostek Urzędu Miasta Poznania z organizacjami gospodarczymi i otoczenia biznesu,
  • szerokie działania promocyjne i reklamowe, mające wzmocnić wizerunek Poznania w kraju i za granicą,
  • bieżąca współpraca i wsparcie dla obecnych w Poznaniu inwestorów i przedsiębiorców, spotkania w ramach opieki poinwestycyjnej, reakcja na problemy i potrzeby zgłaszane przez firmy,
  • współpraca ze szkołami wyższymi – wsparcie inwestorów i pracodawców w zakresie zapewnienia potencjalnych kadr,
  • współpraca z Centrum Doradztwa Zawodowego dla Młodzieży w zakresie działań na rzecz dostosowania kształcenia młodzieży do aktualnych trendów na rynku pracy i potrzeb pracodawców,
  • współpraca z parkami technologicznymi (PPNT UAM, YouNick, Poznański Park Technologiczno-Przemysłowy) w zakresie prezentacji oferty dla przedsiębiorców,
  • współpraca z deweloperami – wsparcie deweloperów budynków biurowych, współpraca z oddziałem poznańskim oddziałem Polskiego Związku Firm Deweloperskich,
  • program stypendiów na staże w firmach – dla studentów przygotowujących się do podjęcia zatrudnienia na terenie Poznania. Program stanowi wsparcie dla firm w zakresie organizacji staży i jest dostępny dla wszystkich firm mających siedzibę w Poznaniu,
  • wsparcie dla poznańskich firm z sektora projektowania gier komputerowych.

 

Wykaz beneficjentów działań wspierających przedsiębiorczość w Poznaniu w 2018 r.
L.p. Działanie Liczba korzystających
1. Usługi szkoleniowo – doradcze razem, w tym w ramach:  16 442
Ośrodek Doradczo-Szkoleniowy – WDGR 5 809
Przestrzeń „+jeden” – WDGR 5 276
Roczny Program Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi – WDGR  453
Program Zaułek Rzemiosła 35
Poznański Ośrodek Wspierania Przedsiębiorczości PUP (współfinansowanie z budżetu Miasta) 4 842
Poznański Fundusz Poręczeń Kredytowych 27
2. Promocja przedsiębiorczości razem, w tym: 4 310
uczestnicy Konkursu i Gali Poznańskiego Lidera Przedsiębiorczości 120
uczestnicy Dni Przedsiębiorczości Poznań 3 840
uczestnicy wydarzenia Startup Poznań w przestrzeni „+jeden” 350
3. Dotacje na rozpoczęcie działalności przez bezrobotnych udzielane przez Powiatowy Urząd Pracy 505
4. Firmy w Poznańskim Parku Technologiczno- Przemysłowym 99
5. Poręczenia kredytowe Poznańskiego Funduszu Poręczeń Kredytowych 342
6. Uczestnicy Programu „Zaułek Rzemiosła” 12
7. Użytkownicy Przestrzeni „+jeden” 4 966
8. Portale informacyjne dla przedsiębiorców razem (unique users), w tym: 133 199
Poznań Biznes Partner (w tym serwisy: Firma, Lider, Dni Przedsiębiorczości) 125 911
„+jeden” 7 288
9. Profile FB łącznie, w tym: 8 100
FB Poznań Biznes Partner 5 400
FB „+jeden” 2 700
źródło: UMP