W 2019 r. wydatki z budżetu Miasta Poznania przeznaczone na promocję wyniosły 4,6 mln zł.

Miasto Poznań prowadzi komunikację na kilku najpopularniejszych platformach mediów społecznościowych w celu:

  • wzmocnienia widoczności swoich działań i ułatwić dotarcie z komunikatem
  • budowania silnej społeczności, zaangażowanej w działania marki Miasta
  • monitorowania opinii internautek i internautów o Poznaniu oraz oczekiwań turystek i turystów

Facebook

Najchętniej wykorzystywanym przez mieszkanki i mieszkańców kanałem komunikacji w mediach społecznościowych jest Facebook. Oficjalny profil – Miasto Poznań – na koniec 2019 r. miał 216,6 tys. polubień.

Średni zasięg posta w 2019 r. obejmował 65 tys. osób, natomiast łączna liczba odbiorczyń i odbiorców organizowanych przez Poznań wydarzeń wyniosła 1,8 mln.

Profil gromadzi także szerokie grono obcokrajowców mieszkających w Poznaniu lub odwiedzających miasto – stąd część komunikacji prowadzona jest także w jęz. angielskim.

Do wydarzeń z najlepszym zasięgiem zaliczyć można:

  • Kamil Bednarek #NaFalach
  • Poznań Ice Festival
  • Betlejem Poznańskie

Instagram

Innym wykorzystywanym przez Miasto kanałem komunikacji jest serwis Instagram. Przez ostatni rok liczba fanek i fanów profilu Poznania wzrosła do prawie 34 tys. obserwujących.

Najczęściej wykorzystywanym hasztagiem był: #poznan.
Około 42% wszystkich fanek i fanów profilu pochodziło spoza Poznania, w tym 3% to osoby zamieszkujące Warszawę, a 1% – Wrocław.

Youtube

Miasto regularnie zamieszcza materiały wideo na oficjalnym kanale Miasto Poznań na portalu Youtube, przez co stale wzrasta liczba subskrybentek i  subskrybentów kanału oraz jego zasięg – na koniec 2019 r. konto liczyło 3,2 tysiąca subskrypcji. Filmy zamieszczone na miejskim kanale, obejrzano łącznie 4,8 mln razy.