W 2019 r. wydatki z budżetu Miasta Poznania przeznaczone na promocję wyniosły 4,6 mln zł.
Miasto Poznań prowadzi komunikację na kilku najpopularniejszych platformach mediów społecznościowych w celu:
- wzmocnienia widoczności swoich działań i ułatwić dotarcie z komunikatem
- budowania silnej społeczności, zaangażowanej w działania marki Miasta
- monitorowania opinii internautek i internautów o Poznaniu oraz oczekiwań turystek i turystów
Najchętniej wykorzystywanym przez mieszkanki i mieszkańców kanałem komunikacji w mediach społecznościowych jest Facebook. Oficjalny profil – Miasto Poznań – na koniec 2019 r. miał 216,6 tys. polubień.
Średni zasięg posta w 2019 r. obejmował 65 tys. osób, natomiast łączna liczba odbiorczyń i odbiorców organizowanych przez Poznań wydarzeń wyniosła 1,8 mln.
Profil gromadzi także szerokie grono obcokrajowców mieszkających w Poznaniu lub odwiedzających miasto – stąd część komunikacji prowadzona jest także w jęz. angielskim.
Do wydarzeń z najlepszym zasięgiem zaliczyć można:
- Kamil Bednarek #NaFalach
- Poznań Ice Festival
- Betlejem Poznańskie
Innym wykorzystywanym przez Miasto kanałem komunikacji jest serwis Instagram. Przez ostatni rok liczba fanek i fanów profilu Poznania wzrosła do prawie 34 tys. obserwujących.
Najczęściej wykorzystywanym hasztagiem był: #poznan.
Około 42% wszystkich fanek i fanów profilu pochodziło spoza Poznania, w tym 3% to osoby zamieszkujące Warszawę, a 1% – Wrocław.
Youtube
Miasto regularnie zamieszcza materiały wideo na oficjalnym kanale Miasto Poznań na portalu Youtube, przez co stale wzrasta liczba subskrybentek i subskrybentów kanału oraz jego zasięg – na koniec 2019 r. konto liczyło 3,2 tysiąca subskrypcji. Filmy zamieszczone na miejskim kanale, obejrzano łącznie 4,8 mln razy.