W 2019 r. długość dróg miejskich o nawierzchni twardej wynosiła 932 km, z których ponad połowa była w stanie bardzo dobrym lub dobrym.

Inwestycje i remonty

W 2019 r. do najważniejszych realizowanych remontów i inwestycji należały:

  • przebudowa ul. Święty Marcin na odcinku od ul. Gwarnej do ul. Ratajczaka w ramach projektu „Projekt Centrum – etap I – przebudowa tras tramwajowych wraz z uspokojeniem ruchu samochodowego w ulicach Święty Marcin, Fredry, Mielżyńskiego, 27 Grudnia, pl. Wolności, Towarowa”
  • przebudowa Mostu Lecha polegająca na rozbiórce północnej nitki mostu oraz budowie nowego obiektu
  • przebudowa skrzyżowań ulic Chartowo/Wiatraczna oraz Żegrze/Bobrzańska
  • przebudowa ul. Gdyńskiej (DW nr 196) od granicy miasta Poznania do zjazdu do Centralnej Oczyszczalni Ścieków
  • przebudowa obiektu nad PST – ul. Szymanowskiego
  • przebudowa drogi w ciągu ul. Szwajcarskiej
  • budowa ul. Folwarcznej
  • przebudowa ulic: Taczaka, Palacza, Jackowskiego
  • budowa dojazdu do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego na Naramowicach
  • budowa dróg dla rowerów w ul. Grunwaldzkiej
Wizualizacja ul. Taczaka

arch.UMP

 

ulice Szwajcarska i Folwarczna

arch. UMP

Ponadto przygotowywano dokumentację i prowadzono prace projektowe w ramach zadań:

  • budowa zintegrowanego węzła transportowego Grunwaldzka w miejscu przejazdu przez linię kolejową E20
  • korekta funkcjonowania układu komunikacyjnego w rejonie ronda Rataje
  • budowa wiaduktów drogowych w ciągu ulic Lutycka i Golęcińska w Poznaniu
  • budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Kurlandzka i Wiatraczna oraz przebudowa wiaduktu w ciągu ul. Kurlandzkiej
  • przebudowa skrzyżowania ulic: Stróżyńskiego – Marka z Aviano – Morasko – Mateckiego
  • przebudowa ulic: Kolejowa, Lotnicza, Hodowlana, Umultowska na odcinku od ul. Krygowskiego do ul. Ślazowej
  • rozbudowa infrastruktury transportu publicznego w rejonie Strzeszyna i Strzeszyna Greckiego
  • budowa kładki pieszo-rowerowej nad rzeką Cybiną pomiędzy Berdychowem, Ostrowem Tumskim oraz Chwaliszewem
  • budowa ul. Św. Wawrzyńca
  • przebudowa przejścia podziemnego w ul. Milczańskiej
  • budowa węzła komunikacyjnego Nowa Naramowicka
  • przebudowa ronda Śródka
  • przebudowa ul. Hodowlanej
  • przebudowa wiaduktu w ciągu ul. Gołężyckiej
  • budowa drogi rowerowej w ciągu ul. Grunwaldzkiej oraz wzdłuż ulic: Wyszyńskiego, Estkowskiego, Wolnica i Solna, Połabska, Umultowska, Łużycka, Stoińskiego i Wiechowicza, wzdłuż trasy PST na odcinku od ul. Szymanowskiego do Trójpole
  • przebudowa schodów przy ul. Spychalskiego i Mostu Dworcowego

Zarządzanie ruchem

W 2019 r. kontynuowane były prace nad wdrożeniem i optymalizacją narzędzia informatycznego System Wspierający Zarządzanie Ruchem (SWZR), usprawniającego pracę Urzędu Miasta Poznania. SWZR pozwoli na:

  • tworzenie bazy danych organizacji ruchu
  • optymalizację procesu zatwierdzania projektów organizacji ruchu przez Miejskiego Inżyniera Ruchu
  • ewidencję oznakowania i sygnalizacji świetlnych
  • zwiększenie możliwości analizowania i ograniczania zagrożeń bezpieczeństwa ruchu drogowego