Działania promocyjne prowadzone w 2020 r. przez Miasto obejmowały przede wszystkim przedsięwzięcia skierowane do mieszkanek i mieszkańców Poznania. Ich treść definiowały rocznice historyczne, kampanie wynikające z codziennych potrzeb i zadań samorządu.
Wykaz najciekawszych wydarzeń i działań współorganizowanych przez Miasto Poznań w 2020 r.:
Art Of Packaging – organizowany od 14 lat prestiżowy konkurs, który ma na celu prezentowanie i nagradzanie ciekawie zaprojektowanych opakowań. Miasto Poznań nawiązało współpracę z organizatorami konkursu i wprowadziło nową kategorię do edycji Debiutów – opakowanie na rogala świętomarcińskiego.
#wspierajlokalnie – akcja, której celem było zachęcenie poznaniaków do pomocy lokalnym przedsiębiorcom w trakcie pandemii COVID-19. Akcja dotyczyła m.in. zaopatrywania się w pobliskich sklepach, zamawiania w restauracjach i kawiarniach na wynos, nieoddawania wcześniej zakupionych biletów na przełożone koncerty czy spektakle, zakupu voucherów na przyszłe wydarzenia kulturalne. Animacje i grafiki były emitowane w mediach społecznościowych oraz na ekranach w transporcie zbiorowym. Grafiki zostały wywieszone także na citylightach.
Grafika promocyjna akcji #wspierajlokalnie
arch. UMP
„Fyrtle” – projekt, który ma na celu promowanie poznańskich osiedli oraz wzmacnianie ich tożsamości wizualnej. Poprzez opracowanie koncepcji artystycznej oraz wykonanie materiałów ilustracyjnych obrazujących osiedla Poznania, wzmocniony zostanie wizerunek miasta jako zbiorowości złożonej z 42 unikalnych społeczności lokalnych.
CzytajPL – ideą tej największej w Polsce akcji jest promowanie czytelnictwa. W ramach inicjatywy 12 bestsellerowych książek zostało udostępnianych za darmo poprzez aplikację do czytania i słuchania książek. Aplikację można było ściągnąć po zeskanowaniu kodu QR umieszczonego na plakacie. Miasto wynajęło 45 citylightów, na których umieszczono plakaty akcji.
Grafika promocyjna akcji CzytajPL
arch. UMP
Jedzielnia – cykl zlotów poznańskich szefów kuchni. W wybrane soboty kilka okolicznych restauracji i kawiarni miało okazję zaprezentować się na wybranym poznańskim targowisku lub w parku. W 2020 r. odbyło się 7 spotkań, a ich przeprowadzenie stało się elementem starań Miasta Poznania o to, by wesprzeć przedsiębiorców, którzy ucierpieli podczas pandemii COVID-19. Wszystkie spotkania w ramach Jedzielni zostały zorganizowane z pełnym zachowaniem reżimu sanitarnego i cieszyły się dużą popularnością wśród mieszkańców.
Grafika promocyjna akcji Odkryj lokalne restauracje
arch. UMP
Mural – we wrześniu 2020 r. Miasto Poznań nawiązało współpracę z Uniwersytetem Artystycznym w Poznaniu (UAP). Naczelnym założeniem wzajemnej współpracy jest zaangażowanie lokalnej społeczności w działania artystyczne w przestrzeni miasta pod kuratelą UAP. Premierowy mural w ramach projektu „Warstwy” został namalowany na ścianie kamienicy u zbiegu ulic Ślusarskiej i Wodnej. Nad koncepcją wielkoformatowego malowidła ściennego pracowały podczas warsztatów poznańskie seniorki – słuchaczki Uniwersytetu Artystycznego Trzeciego Wieku.
Mural wykonany przez poznańskie seniorki
arch. UMP
Zgotujmy razem trochę dobra – akcja mająca na celu wsparcie w okresie świątecznym osób najbardziej potrzebujących oraz osób znajdujących się w kryzysie bezdomności. Akcja ta odbyła się przy współudziale i pomocy ze strony Pogotowia Społecznego, Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu, Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej oraz agencji LuckyYou – pomysłodawcy projektu.
Eki z Małeki – II etap modelowego procesu konsultacyjnego dotyczącego zagospodarowania skweru Eki z Małeki na osiedlu Św. Łazarz. Jego celem było sprawdzenie, czy zgłoszone we wcześniejszym etapie konsultacji pomysły, potrzeby i oczekiwania mieszkańców Łazarza znalazły się w koncepcji przygotowanej przez pracownię Front_Architects. Po zakończeniu działań konsultacyjnych na skwerze Eki z Małeki odbyło się wydarzenie „Coś się kończy, coś się zaczyna”, organizowane wspólnie z Radą Osiedla Św. Łazarz. W jego ramach mieszkańcom została zaprezentowana końcowa wersja koncepcji przebudowy skweru.
Wizualizacja Skweru Eki z Małeki
arch. ZDM, Front Architects
W 2020 r. „Wystawa nowoczesnych narzędzi tortur”, będąca głównym elementem miejskiej kampanii społecznej poświęconej walce z internetową mową nienawiści „Hejt boli/nie pozwalam”, została doceniona w konkursie Innovation dla najbardziej nowoczesnych i nietuzinkowych projektów, zdobywając brązowy medal w kategorii „Event dla kampanii społecznej”.