arch. UMP, fot. M. Forecki
W 2017 r. prowadzone były liczne działania promocyjne Poznania, jako miasta atrakcyjnego pod względem turystycznym i biznesowym.
Targi, giełdy i imprezy turystyczne
Poza organizowanymi w mieście wydarzeniami, ofertę turystyczną Poznania za pośrednictwem PLOT promowano na zagranicznych i krajowych targach, giełdach i imprezach turystycznych, m.in. w:
- Berlinie (Międzynarodowa Giełda Turystyczna ITB)
- Tokio (Targi JATA)
- Londynie (London City Fair)
- Frankfurcie (Targi IMEX)
- Poznaniu (Targi Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon).
Udział Poznania w reprezentacji Polski na warsztatach z izraelską branżą turystyczną przyczynił się do uruchomienia nowego, bezpośredniego połączenia lotniczego pomiędzy Poznaniem a Tel Awiwem.
Wizyty studyjne
Rozwojowi turystyki w Poznaniu sprzyjają organizowane przez PLOT wizyty studyjne i prasowe dla dziennikarzy, blogerów i przedstawicieli branży turystycznej. W 2017 r. Poznań odwiedzili dziennikarze i touroperatorzy z: Polski, Chin, Danii, Hiszpanii, Indii, Izraela, Japonii, Kanady, Niemiec, Ukrainy, USA i Wielkiej Brytanii. Efektem tych aktywności są wpisy na blogach, materiały prasowe, filmiki promocyjne ukazujące walory turystyczne Poznania czy zacieśnienie kontaktów pomiędzy touroperatorami z wymienionych państw.
Inne działania promocyjne
Dzięki współpracy PLOT z różnymi podmiotami z branży turystycznej podjęto m.in.:
- inicjatywę „Kampania na rynkach skandynawskich”, która jest skierowana do turystów z krajów skandynawskich
- promocję Poznania w serwisie Arrival Guides
- cykliczną współpracę z Radiem Emaus, polegającą na realizowaniu cotygodniowej audycji zawierającej kilka rekomendacji na weekend z Poznania i okolic
- prowadzenie i uaktualnianie profili w mediach społecznościowych.
Do ciekawych wydawnictw promujących turystykę w Poznaniu należą:
- „Przewodnik po fortyfikacjach Poznania”
- „Poznań na każdą kieszeń”
- „Atrakcje turystyczne – okolice Poznania”