Głównymi markami i produktami turystycznymi Poznania zarządzanymi przez miejską instytucję kultury – Poznańskie Centrum Dziedzictwa (PCD) oraz stowarzyszenie – Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną (PLOT) były:
- obiekty: Brama Poznania ICHOT – interaktywne centrum historii Ostrowa Tumskiego opowiadające w nowoczesny sposób o początkach państwa polskiego; Trakt Królewsko-Cesarski – główny szlak turystyczny Poznania, ukazujący najciekawsze, historyczne miejsca w Poznaniu wzdłuż ok. 3-kilometrowej trasy turystycznej; Galeria Śluza – przestrzeń wystaw czasowych opowiadających o współczesnym i historycznym Poznaniu; Centrum Szyfrów ENIGMA – nowoczesna placówka wystawienniczo-edukacyjna prezentująca dokonania polskich matematyków związane ze złamaniem szyfru „Enigmy”;
- wydarzenie: Dni Twierdzy Poznań – w programie jubileuszowej 10. edycji znalazła się rekordowa liczba 33 miejsc i atrakcji, m.in. można było obejrzeć forty, schrony i miejsca związane z historią Poznania, a także wziąć udział w rekonstrukcjach historycznych i wycieczkach tematycznych, liczbę uczestników szacuje się na ok. 8–11 tys. osób;
Dni Twierdzy Poznań
Źródło: UMP (fot. M. Zakrzewski)
- produkty: Poznańska Karta Turystyczna – w 2022 r. poszerzono kanały dystrybucji online o sklep internetowy PLOT-u oraz Wydawnictwo Druga Strona Poznania; Fest Fyrtel – seria map opracowanych wspólnie z mieszkańcami – przedstawiających najciekawsze miejsca, postaci i historie, strona internetowa, spotkania na temat przeszłości i współczesności dzielnic śródmiejskich czy wystawy eksponowane w sklepowych witrynach; miejskie gry turystyczne, pokazujące atrakcje turystyczne, przybliżające historię miasta, ważne wydarzenia i postaci w atrakcyjnej formie, tj.: „Czas patriotów”, „Poznań poza czasem”, „Pierwsze Iskry”, „Rowerem po Poznaniu”, „Rowerem wokół Poznania”, „Zaklęte w kamieniu” i „Pierwszy stopień poznania”, „Poznań QR Code”, „Statystyka w historii Stołecznego Miasta Poznania”.
Mapa Fest Fyrtel
Źródło: UMP
Miejska oferta turystyczna była promowana:
- w mediach i Internecie:
- „Turystyczne PLOTki” – cykl 12 artykułów tematycznych w dodatku do Głosu Wielkopolskiego i Gazety Wyborczej, informatorach samorządowych, na stronach internetowych PLOT-u, powiatu poznańskiego i gmin członkowskich (łączny nakład ponad 1 mln egzemplarzy);
- audycja „Poznań na weekend” w Radiu Emaus – 34 odcinki;
- „Miasto na jedną noc” – wizyta prasowa, cykl artykułów i reklam w Gazecie Wyborczej;
- w materiałach drukowanych:
- „Poznań i okolice dla dzieci” – przewodnik skierowany do rodzin z dziećmi w wersji polskiej i angielskiej;
- „Poznań najkrócej” – przewodnik w wersji polskiej, niemieckiej, angielskiej, ukraińskiej;
- na tematycznym Poznańskim Szlaku Kulinarnym:
- Szlakiem Poznańskiej Pyry – kulinarny szlak tworzyły restauracje serwujące dania z ziemniaka według regionalnych receptur lub autorsko do nich nawiązujące.
Oferta turystyczna oraz konferencyjna Poznania była promowana na międzynarodowych wydarzeniach targowych takich, jak: Tour Salon w Poznaniu, International Tourism Trade Fair FITUR w Madrycie, World Travel Market w Londynie, targi turystyki biznesowej IMEX Frankfurt, międzynarodowe targi przemysłu spotkań IBTM World w Barcelonie, Arabian Travel Market Dubai. Zorganizowano także 20 podróży studyjnych i prasowych, w których łącznie wzięło udział 76 osób z Polski, Niemiec, Japonii, Indii, Czech, Włoch, Danii, Norwegii, Szwecji, Belgii, Holandii, USA, Kanady i po raz pierwszy – Argentyny. Istotne wydarzenie stanowiła wizyta ekipy realizującej odcinek programu „Adventure Cities” w całości poświęconemu Poznaniowi, który był emitowany w amerykańskiej sieci TV Discovery.