Jego głównym założeniem jest powiązanie faktu rozliczania podatków w Poznaniu z ofertą ulg, zniżek czy preferencji w usługach kulturalnych, sportowo-rekreacyjnych, edukacyjnych, turystycznych, gastronomicznych, handlowych czy ochrony zdrowia – świadczonych przez lokalne firmy komercyjne oraz w obiektach użyteczności publicznej.

W 2021 r. trwały prace wdrożeniowe Systemu OK Poznań – Osobistej Karty Poznańskiej, zgodnie z harmonogramem etapów umowy koncesji na usługi, którą Miasto podpisało z koncesjonariuszem – wybranym w trybie zamówień publicznych – Międzynarodowymi Targami Poznańskimi Sp. z o.o.
W 2021 r. opracowana została koncepcja Systemu. Przygotowano infrastrukturę informatyczną oraz prowadzono prace obejmujące: przygotowanie strony www i aplikacji mobilnej oraz elektronicznego systemu zgłoszeń. OK Poznań, oprócz aplikacji mobilnej i strony internetowej, oferuje również nośnik, w postaci karty, która umożliwi korzystanie z programu benefitowego osobom wykluczonym cyfrowo.
Przygotowywano również program zarządzania benefitami oraz ofertę handlową dla Partnerów Systemu OK Poznań. Równolegle opracowywano elementy kampanii promującej System OK Poznań oraz procedury i organizację pracy w POK – stacjonarnych Punktach Obsługi Klienta.
W systemie usług wykorzystano miejski komponent informatyczny ID Poznań, który pozwala na szybką, elektroniczną weryfikację faktu rozliczania podatków w Poznaniu. System usług zapewnia ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami, które mogą korzystać z rozwiązań technologicznych na urządzeniach mobilnych i komputerach stacjonarnych, a osobom wykluczonym cyfrowo zapewnia możliwość bezpośredniej obsługi w punktach obsługi klienta.
System usług dla mieszkańców jest zorientowany na szeroką współpracę z poznańskimi przedsiębiorcami, pozwoli to na wzrost zaangażowania biznesu w sprawy społeczności lokalnej, stanowi nowy kanał promowania lokalnej przedsiębiorczości i zwiększy popyt na oferowane przez przedsiębiorców usługi.
OK Poznań umożliwia większe uczestnictwo mieszkańców w życiu miasta, wzmacnia poczucie tożsamości lokalnej, integrację społeczną oraz identyfikację z miejscem zamieszkania. Zachęca do angażowania się w życie Poznania. Stanowi nowy kanał komunikacji między mieszkańcami a Miastem.
Opracowania
Zobacz
Temat miesiąca
Zobacz
Temat miesiąca
Zobacz
Opracowania
Zobacz
Opracowania
Zobacz
Statystyki
Zobacz
Statystyki
Zobacz
Raport roczny
Zobacz
Wydział Rozwoju Miasta i Współpracy Międzynarodowej
ul. Za Bramką 1, 61-842 Poznań
tel. 61 878 56 95
email: badam@um.poznan.pl
Badam Deklaracja dostępności
Urząd Miasta Poznania zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://badam.poznan.pl/
Kod źródłowy strony internetowej jest zgodny z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Materiały i treści publikowane na stronie zamieszczone do dnia 2021-04-01 są częściowo zgodne z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych: • obrazki i zdjęcia nie posiadają opisów alternatywnych
Data sporządzenia: 2021-04-06
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Kontaktować się można telefonicznie +48 61 878 56 95 lub mailowo rmwm@um_poznan.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.