W 2020 r. ze świadczeń pomocy społecznej skorzystało 14,2 tys. rodzin liczących 21,1 tys. osób, czyli mniej niż 4% osób mieszkających w Poznaniu.
Korzystanie z różnych form pomocy społecznej było uwarunkowane spełnieniem kryteriów „dochodowych” wynikających z przepisów prawa.
Najczęstszymi powodami korzystania z pomocy społecznej w Poznaniu w 2020 r. były:
W mniejszym stopniu ze wsparcia z zakresu pomocy społecznej korzystały rodziny wielodzietne, niepełne, dotknięte przemocą, sieroty, a także osoby z problemami uzależnień czy opuszczające zakłady karne. W 2020 r. udzielono pomocy 239 osobom z tytułu zdarzeń losowych i sytuacji kryzysowych. Wsparcia udzielono także 2 osobom, które uzyskały status uchodźcy lub zezwolenie na pobyt czasowy.
Świadczenie pieniężne przekazano ponadto posiadaczom „Karty Polaka”, która jest dokumentem potwierdzającym związek z Polską m.in. poprzez:
W 2020 r. w ramach świadczeń „Karty Polaka” Poznańskie Centrum Świadczeń wydało ok. 232 decyzje, w efekcie których posiadaczom karty przekazano 1,5 mln zł.
Wypłacano również świadczenia pieniężne dla repatriantów i członków ich rodzin zapraszanych przez Miasto Poznań, które pokrywa koszty bieżącego utrzymania zaproszonej do osiedlenia się osoby i członków jej rodziny przez okres 24 miesięcy. W 2020 r. realizowano świadczenie dla 2 rodzin za kwotę 60 tys. zł.
Pomocą przyznawaną cudzoziemcom, którzy uzyskali zgodę na pobyt ze względów humanitarnych lub na pobyt tolerowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w 2020 r. objęto 1 osobę, udzielając jej zasiłku w kwocie 28 tys. zł.
Opracowania
Zobacz
Opracowania
Zobacz
Opracowania
Zobacz
Opracowania
Zobacz
Temat miesiąca
Zobacz
Statystyki
Zobacz
Statystyki
Zobacz
Raport roczny
Zobacz
Wydział Rozwoju Miasta i Współpracy Międzynarodowej
ul. Za Bramką 1, 61-842 Poznań
Copyright 2017 - 2025
Badam Deklaracja dostępności
Urząd Miasta Poznania zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://badam.poznan.pl/
Kod źródłowy strony internetowej jest zgodny z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Materiały i treści publikowane na stronie zamieszczone do dnia 2021-04-01 są częściowo zgodne z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych: • obrazki i zdjęcia nie posiadają opisów alternatywnych
Data sporządzenia: 2021-04-06
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Kontaktować się można telefonicznie +48 61 878 56 95 lub mailowo rmwm@um_poznan.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.