W 2018 r. wydatki na promocję inwestycyjną Poznania wyniosły 2,6 mln zł.
Udział Miasta Poznania w międzynarodowych imprezach
W 2018 r. Miasto Poznań wzięło udział w międzynarodowych imprezach promujących potencjał inwestycyjny i przedsiębiorczość miast, jak m.in.:
- Międzynarodowe Targi Nieruchomości i Inwestycji MIPIM w Cannes – Miasto Poznań, w ramach własnego stoiska, prezentowało potencjał miasta i ofertę inwestycyjną swoją i partnerów. Prezentowane były także oferty inwestycyjne gmin metropolii, przygotowane przez Stowarzyszenie Metropolia Poznań. Ponadto, dzięki współpracy z Urzędem Miasta w Kijowie Prezydent Miasta Poznania wziął udział w dyskusji w panelu z merem Kijowa,
- Targi nieruchomości EXPO REAL w Monachium – największe europejskie targi nieruchomości. Miasto Poznań na własnym stoisku prezentowało ofertę nieruchomości dla inwestorów,
- “CEE Shared Services and Outsourcing Awards Gala 2018” – doroczna konferencja oraz gala przyznania nagród w branży outsourcingu i inwestycji dla biznesu, organizowana przez BiznesPolska.pl,
- Innotech Summit 2018 Destination Nordics Emerging Europe w Sztokholmie – wydarzenie organizowane przez stowarzyszenie Emerging Europe,
- 1st Polish IT Summit w Londynie – konferencja branżowa IT organizowanej przez Brytyjsko-Polską Izbę Gospodarczą BPCC.
Miasto Poznań uczestniczyło także w targach związanych z nowoczesnymi technologiami, a w szczególności sektorem game development, który uznawany jest za perspektywiczny dla rozwoju poznańskiego rynku IT, w tym:
- targi Quo Vadis w Berlinie,
- Gamescom w Kolonii,
- Devgamm w Mińsku,
podczas których promowano poznańskich twórców gier komputerowych oraz zachęcano firmy działające w branży nowoczesnych technologii do rozpoczęcia działalności w Poznaniu.
Współpraca Miasta Poznania z samorządem gospodarczym
Promowanie potencjału inwestycyjnego Poznania odbywało się poprzez częstą współpracę z samorządem gospodarczym, m.in.:
- Brytyjsko-Polską Izbą Handlową (BPCC),
- Polsko-Niemiecką Izbę Gospodarczą,
- Polsko-Skandynawską Izbę Gospodarczą,
- Niderlandzko-Polską Izbą Gospodarczą,
- Wielkopolskim Klubem Kapitału,
- Wielkopolską Izbą Przemysłowo-Handlową,
- Wielkopolskim Związkiem Pracodawców Lewiatan,
- oraz zrzeszeniami firm, m.in.:
- lokalnym Chapterem ABSL,
- instytucjami otoczenia biznesu.
W 2018 r. Miasto Poznań było gospodarzem i współorganizatorem najważniejszej w Europie Środkowo-Wschodniej konferencji dla sektora usług nowoczesnych ABSL (Association of Business Service Leaders in Poland). Konferencja była platformą wymiany wiedzy i nawiązywania kontaktów dla specjalistów z branży.
Materiały promocyjne
W 2018 r. w ramach działań promocyjnych i reklamowych, mających na celu wzmocnienie wizerunku Poznania w kraju i za granicą wydano następujące materiały promocyjne:
- Raport IT „Potencjał inwestycyjny sektora IT w Poznaniu” – Wspólnie z firmą Manpower, przygotowano raport o potencjale inwestycyjnym sektora IT w Poznaniu. Raport przybliża czytelnikom specyfikę poznańskiego rynku, pozwala zapoznać się z kluczowymi danymi ekonomicznymi i demograficznymi. Przedstawia również wyniki ankiety przeprowadzonej wśród poznańskich firm z tego sektora, której celem było zweryfikowanie potencjału, możliwości i barier rozwojowych,
- Move to Improve – nowy folder przedstawiający potencjał inwestycyjny Poznania dla inwestorów z sektora usług nowoczesnych. Zawiera najważniejsze informacje nt. dostępności komunikacyjnej miasta, demografii, ekonomii, szkolnictwa wyższego, gospodarki, w tym przykłady dotychczasowych inwestorów, powierzchni biurowej, jakości życia. Folder został przygotowany w związku z organizacją przez Miasto Poznań 9. Konferencji ABSL (Związku Liderów Sektora Usług,
- Folder hotelowy – zaktualizowano folder z 2017 r., zawierający ofertę nieruchomości miejskich dla inwestorów z branży hotelowej.
Aktualne informacje dla inwestorów dystrybuowane były na bieżąco na serwisie www.poznan.pl – „Inwestuj w Poznaniu” , w mediach społecznościowych na fanpage’u „Invest in Poznań” oraz poprzez newsletter.