W Poznaniu rozwija się nowoczesna ekologiczna mobilność. Współdzielenie pojazdów stanowi realną alternatywę transportową i nową jakość – odmienną od transportu indywidualnego i zbiorowego oraz usług mobilności na żądanie (np. taxi).
Od 2017 r. w Poznaniu można korzystać (oprócz systemu Poznańskiego Roweru Miejskiego finansowanego z budżetu Miasta) z komercyjnych wypożyczalni skuterów, samochodów i hulajnóg na minuty. Wraz z rozwojem systemu carsharingu wprowadzono udogodnienia dla systemu samochodów współdzielonych w opłatach w Strefie Płatnego Parkowania.
Do systemu współdzielenia pojazdów samochodowych w Poznaniu w 2020 r. dołączyła nowa firma. W ten sposób mieszkańcy mogą obecnie korzystać z oferty czterech podmiotów specjalizujących się w usługach wypożyczania samochodów na minuty.
Poznański startup stworzył aplikację take&drive, która umożliwia najlepszy wybór środka transportu do poruszania się po mieście. Dzięki aplikacji lokalizuje się osobę użytkującą i wskazuje najbliższe pojazdy na minuty — samochody, skutery, hulajnogi i rowery, a także przystanki publicznego transportu zbiorowego. Oprócz tego aplikacja informuje, o której godzinie rzeczywiście pojawi się autobus lub tramwaj na przystanku (na podstawie danych GPS). Tam, gdzie nie można korzystać z danych GPS, osobom użytkującym pokazuje godzinę odjazdu ich autobusu i tramwaju na podstawie danych z rozkładu jazdy. Poza pokazaniem dostępnych pojazdów, aplikacja podaje także szczegółowe informacje na temat wybranego przez użytkownika pojazdu (np. stan paliwa/baterii, adres, cena). Może też wyświetlić strefę obsługiwaną przez danego operatora — zaznacza na mapie obszar, w którym można zwrócić wypożyczony pojazd.
Opracowania
Zobacz
Opracowania
Zobacz
Opracowania
Zobacz
Opracowania
Zobacz
Temat miesiąca
Zobacz
Statystyki
Zobacz
Statystyki
Zobacz
Raport roczny
Zobacz
Wydział Rozwoju Miasta i Współpracy Międzynarodowej
ul. Za Bramką 1, 61-842 Poznań
Copyright 2017 - 2025
Badam Deklaracja dostępności
Urząd Miasta Poznania zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://badam.poznan.pl/
Kod źródłowy strony internetowej jest zgodny z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Materiały i treści publikowane na stronie zamieszczone do dnia 2021-04-01 są częściowo zgodne z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych: • obrazki i zdjęcia nie posiadają opisów alternatywnych
Data sporządzenia: 2021-04-06
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Kontaktować się można telefonicznie +48 61 878 56 95 lub mailowo rmwm@um_poznan.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.