Według badania przeprowadzonego przez niemiecką firmę GfK w 2019 r. przeciętna osoba mieszkająca w Poznaniu miała do dyspozycji 10,9 tys. euro rocznie.
Była to suma dochodów wraz z publicznymi zasiłkami i świadczeniami społecznymi pomniejszona o podatki i darowizny na cele dobroczynne.
Na dochód rozporządzalny składają się m.in. wpływy uzyskane z pracy najemnej. Według danych Urzędu Statystycznego w Poznaniu w 2019 r. przeciętna osoba mieszkająca w Poznaniu otrzymywała wynagrodzenie w wysokości 5,7 tys. zł brutto. Najwyższe płace w wysokości 8,3 tys. zł otrzymywali pracownicy sekcji „Informacja i komunikacja”. Było to niemal o połowę więcej niż średnie miesięczne wynagrodzenie w Poznaniu. Więcej niż średnie wynagrodzenie w Poznaniu uzyskiwali także pracownicy zatrudnieni m.in. w sekcjach „Przemysł” – 6,7 tys. zł oraz „Budownictwo” – 6,1 tys. zł. Najmniej (3,6 tys. zł) zarabiali zatrudnieni w sekcji „Zakwaterowanie i gastronomia”, którzy uzyskiwali o 37% niższe wynagrodzenie niż średnie wynagrodzenie w Poznaniu.
W 2019 r. przeciętne wynagrodzenie w Poznaniu było wyższe o 6,2% niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Największy (11,2%) wzrost płac w tym czasie zanotowano w poznańskich firmach prowadzących działalność w zakresie „Administrowania i działalności wspierającej”, a najniższy (99,9%) – w „Transporcie i gospodarce magazynowej”.
Dla znacznej grupy mieszkańców Poznania głównym źródłem dochodów były świadczenia emerytalno-rentowe wypłacane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Poznaniu (ZUS). Najliczniejszą grupę wśród korzystających ze świadczeń ZUS w 2019 r. stanowili emeryci, którzy otrzymywali średnią emeryturę w wysokości 2,3 tys. zł. Wysokość pozostałych świadczeń wahała się średnio od 1,1 tys. zł w przypadku świadczenia przedemerytalnego do 2,6 tys. zł w przypadku renty wypadkowej.
Opracowania
Zobacz
Opracowania
Zobacz
Opracowania
Zobacz
Opracowania
Zobacz
Temat miesiąca
Zobacz
Statystyki
Zobacz
Statystyki
Zobacz
Raport roczny
Zobacz
Wydział Rozwoju Miasta i Współpracy Międzynarodowej
ul. Za Bramką 1, 61-842 Poznań
Copyright 2017 - 2025
Badam Deklaracja dostępności
Urząd Miasta Poznania zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://badam.poznan.pl/
Kod źródłowy strony internetowej jest zgodny z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Materiały i treści publikowane na stronie zamieszczone do dnia 2021-04-01 są częściowo zgodne z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych: • obrazki i zdjęcia nie posiadają opisów alternatywnych
Data sporządzenia: 2021-04-06
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Kontaktować się można telefonicznie +48 61 878 56 95 lub mailowo rmwm@um_poznan.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.