W 2017 r. Straż Miejska Miasta Poznania przyjęła 54,1 tys. zgłoszeń.
W 2017 r. służby dyżurne Straży Miejskiej Miasta Poznania (SMMP) przyjęły do realizacji 54,1 tys. zgłoszeń przekazanych drogą telefoniczną, elektroniczną bądź osobiście. Największa liczba zgłoszeń dotyczyła:
Strażnicy miejscy:
We współpracy z MOPR i Policją prowadzono działania przeciwdziałające:
W ramach codziennej służby strażnicy rejonowi i działający w ramach Eko-patrolu prowadzili działania kontrolne i prewencyjne na rzecz czystości miasta, stanu sanitarno-porządkowego oraz ochrony środowiska. W 2017 r. zakupiono 2 w pełni wyposażone pojazdy: do obsługi interwencji z występowaniem zwierząt i wyposażony w miernik pyłu zawieszonego oraz przenośny detektor gazów do badania powietrza. Wraz z uzyskaną z końcem 2017 r. możliwością przeprowadzania autoryzowanej analizy próbek popiołów, SMMP posiada kompletne narzędzie do kontroli jakości spalania w domowych instalacjach grzewczych.
Systematycznym kontrolom poddawane były:
Największy zakres działań strażników miejskich obejmował zapewnianie porządku w ruchu drogowym oraz stwierdzanie wykroczeń przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w transporcie. Najwięcej interwencji dotyczyło nieprawidłowego parkowania. Ogółem nałożono 33 tys. grzywien w postaci mandatów karnych, skierowano 3,3 tys. wniosków do sądu oraz zastosowano 9,6 tys. pouczeń.
Zadania profilaktyczne prowadzone były głównie przez Zespół Profilaktyki, którego działania obejmowały zajęcia edukacyjne dostosowane do grupy docelowej. Były one prowadzone w placówkach oświatowych, specjalnych i środowiskowych, świetlicach, klubach dla dorosłych oraz osiedlowych domach kultury w formie pogadanek, prelekcji, prezentacji, zabaw i konkursów w zależności od wieku uczestników.
Strażnicy prowadzili lub współuczestniczyli w 2,8 tys. przedsięwzięciach, w których udział wzięło 58,5 tys. osób. Najliczniejszą grupę stanowili uczniowie szkół podstawowych, a także dzieci przedszkolne.
W 2017 r. rozpoczęto alokację referatów ogólnomiejskich SMMP do nowej siedziby przy ul. Głogowskiej 26.
Nastąpiła automatyzacja obsługi kanałów komunikacji. Zintegrowane i odpowiednio wyposażone sprzętowo oraz programowo centrum zarządzania pozwala na bardziej efektywne wykorzystanie patroli, jak również skrócenie czasu realizacji interwencji przy zachowaniu właściwych priorytetów.
Efekty i korzyści | |
Zakup w pełni wyposażonego pojazdu do obsługi interwencji z występowaniem zwierząt | Bezpieczeństwo interweniujących strażników oraz bezpieczeństwo i humanitarne traktowanie odławianych i transportowanych zwierząt. Niezależność i samodzielność podejmowania większości działań bez dodatkowego angażowania innych podmiotów |
Zakup pojazdu wyposażonego w miernik pyłu zawieszonego i przenośny detektor gazów. Zawarcie umowy na autoryzowaną analizę popiołów z kotłów grzewczych | Pozyskanie kompletnego narzędzia do kontroli jakości spalania w domowych instalacjach grzewczych. Uzyskane dowody popełnienia czynu zabronionego wykluczają możliwość interpretacji faktów i stanowią ewentualny materiał dowodowy w postępowaniu sądowym. |