W 2017 r. w Poznaniu było zarejestrowanych 563,1 tys. pojazdów, w tym 425,4 tys. pojazdów osobowych.
Specjaliści systemu Yanosik zbadali średnie prędkości w okresie letnim osiągane przez kierowców w największych polskich miastach. Analizie poddano ruch w godzinach 7.00 – 18.00 w dni robocze. W Poznaniu średnia prędkość wynosiła powyżej 43 km/h. Najniższą średnią prędkość odnotowano we Wrocławiu (39 km/h), Krakowie (40km/h) oraz Gdańsku (prawie 42 km/h).
Niższe średnie prędkości występują w ruchu w centrach miast. Najniższą średnią prędkość w centrum odnotowano w Krakowie (26,5 km/h) i Poznaniu (26,6 km/h), co może mieć wynikać z wprowadzenia stref uspokojonego ruchu w tych miastach.
Miejski Inżynier Ruchu w 2017 r. zatwierdził:
W 2017 r. w Poznaniu było zarejestrowanych 563,1 tys. pojazdów, w tym 425,4 tys. pojazdów osobowych – o 92,7 tys. więcej niż w rok wcześniej (w tym o 68,6 tys. pojazdów osobowych).
W mieście działało 61 ośrodków szkoleniowych kierowców, o 2 więcej niż rok wcześniej. Przy ul. Wilczak 53 funkcjonuje Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego, który w 2017 r. przeprowadził 8,5 tys. egzaminów teoretycznych oraz 16 tys. egzaminów praktycznych, zakończonych łącznie 5,4 tys. pomyślnie zdanymi egzaminami we wszystkich kategoriach.
2002 | 2010 | 2014 | 2015 | 2016 | 2016/2002 w % | |
Poznań | 210 780 | 285 411 | 327 748 | 338 984 | 356 788 | 169,3 |
Kraków | 257 823 | 353 540 | 406 925 | 424 026 | 448 004 | 173,8 |
Łódź | 222 131 | 298 119 | 341 170 | 351 870 | 365 931 | 164,7 |
Warszawa | 694 805 | 931 495 | 1 075 500 | 1 131 120 | 1 194 068 | 171,9 |
Wrocław | 220 600 | 314 061 | 365 058 | 381 831 | 403 063 | 182,7 |
2002 | 2010 | 2014 | 2015 | 2016 | 2016/2002 w % | |
Poznań | 365 | 514 | 601 | 625 | 660 | 180,8 |
Kraków | 340 | 467 | 534 | 557 | 585 | 172,1 |
Łódź | 283 | 408 | 483 | 502 | 525 | 185,5 |
Warszawa | 412 | 548 | 620 | 648 | 681 | 165,3 |
Wrocław | 345 | 498 | 575 | 601 | 632 | 183,2 |
Głównym celem projektu „Spójna Polityka Parkingowa dla Obszaru Funkcjonalnego Aglomeracji Poznańskiej – SPPOFAP” jest podniesienie spójności powiązań transportowych w obszarze polityki parkingowej w ramach aglomeracji, z wzajemnym dalszym oddziaływaniem na wybrane samorządy województwa wielkopolskiego w perspektywie do 2030 r.
Proces suburbanizacji występujący w aglomeracji poznańskiej powoduje, że coraz więcej problemów transportowych generowanych jest poza miastem. Efektem wprowadzenia i realizacji polityki parkingowej ma być zmniejszenie ruchu samochodowego oraz zwiększenie ruchu pasażerskiego w transporcie zbiorowym co spowoduje zmniejszenie emisji spalin i hałasu oraz lepszą efektywność transportu zbiorowego.
Planowany system parkingów typu Park&Ride obejmuje w okresie finansowania do 2020 r. 3 etapy:
Miejski system parkowania obejmuje:
Łącznie w Poznaniu dostępnych jest 9,5 tys. miejsc parkingowych.
kliknij w kartogram
kliknij w kartogram