Według danych Urzędu Transportu Kolejowego w 2023 r. (najnowsze dostępne dane) dworzec Poznań Główny obsłużył 24,9 mln podróżnych i był drugą w Polsce największą stacją wymiany pasażerskiej.
Z dworca korzystali przede wszystkim krajowi przewoźnicy kolejowi obsługujący połączenia regionalne i dalekobieżne: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PLK), Polregio S.A. i Koleje Wielkopolskie sp. z o.o. W 2024 r. kontynuowano prace projektowe, kompletowanie niezbędnej dokumentacji oraz uzgodnienia w zakresie budowy skrzyżowania bezkolizyjnego z linią kolejową nr 354 w ciągu ulic Lutyckiej i Golęcińskiej w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”.
W 2024 r. w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej (PKM), której operatorami były spółki samorządu województwa wielkopolskiego: Koleje Wielkopolskie sp. z o.o. oraz Polregio S.A., funkcjonowały połączenia w 9 kierunkach: Wągrowiec, Grodzisk Wielkopolski, Nowy Tomyśl, Środa Wielkopolska, Gniezno, Rogoźno, Września, Kościan i Wronki.
Od kwietnia spółka Koleje Wielkopolskie wprowadziły rano dwa dodatkowe kursy na trasie Poznań – Murowana Goślina – Poznań, a od listopada dodano poranny kurs na trasie Poznań – Stęszew.
W lutym 2024 r., z okazji 105. rocznicy Powstania Wielkopolskiego, Samorząd Województwa Wielkopolskiego, Koleje Wielkopolskie sp. z o.o., Związek Nauczycielstwa Polskiego oraz Wielkopolskie
Muzeum Niepodległości zorganizowały projekt „Pociąg Zwycięstwa”. Trzy specjalnie przygotowane pociągi kursowały po Wielkopolsce – na ich pokładzie odbywały się zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży z wielkopolskich szkół, w tym również z Poznania. Projekt miał na celu przekazywanie wiedzy historycznej przy wykorzystaniu innowacyjnych metod nauczania.
W styczniu 2024 r. Koleje Wielkopolskie sp. z o.o. unowocześniły swoją bazę serwisową taboru elektrycznego w Poznaniu. Dokonano elektryfikacji toru prowadzącego do hali serwisowej, a Punkt Utrzymania Taboru wyposażono w najnowocześniejszy sprzęt diagnostyczny, umożliwiający kompleksowy serwis pojazdów elektrycznych.
Poznań wraz z obszarami miejskimi: Reggio Emilia, Werona, Maribor, Budapeszt i Berlin realizuje Projekt GRETA, obejmujący pilotażowe wdrożenie rozwiązań dla dostaw ostatniej mili. W ramach projektu Miasto razem z Siecią Badawczą Łukasiewicz – Poznańskim Instytutem Technologicznym rozpoczęło testowanie rozwiązania, jakim jest minihub. W porozumieniu z firmą kurierską GLS paczki są dowożone busem do hubu przeładunkowego zaprojektowanego na potrzeby projektu, a dalej przepakowywane na rowery towarowe i dostarczane do odbiorców końcowych.
Mieszkańcy Poznania mogli korzystać ze Wspólnego Biletu Samorządowego, który w ciągu doby uprawniał do nieograniczonej liczby przejazdów pociągami wybranych przewoźników i zniżek w wybranych instytucjach kultury (w Poznaniu w: Wielkopolskim Muzeum Niepodległości, Centrum Szyfrów Enigma, Bramie Poznania, Teatrze Wielkim i Polskim Teatrze Tańca).
W 2024 r. Port Lotniczy Poznań-Ławica sp. z o.o. obsłużył łącznie 3,6 mln pasażerów, o 29% więcej w porównaniu do 2023 r.
Aż 95,1% ruchu pasażerskiego obejmowało loty zagraniczne (46 regularnych kierunków), a 4,9% loty krajowe (2 regularne kierunki). Na lotnisku działało 18 linii czarterowych, 3 przewoźników typu „low cost” oraz 4 tradycyjnych przewoźników typu „Legacy”.
Ruch regularny obejmował połączenia w 48 kierunkach: Alicante, Amman, Amsterdam, Barcelona–Girona, Bari, Billund, Birmingham, Bristol, Bruksela–Charleroi, Burgas, Cagliari, Chania, Edynburg, Cork, Dubaj, Dublin, Dubrownik, Frankfurt, Kopenhaga, Korfu, Kraków, Kutaisi, Leeds–Bradford, Liverpool, Lizbona, Londyn–Stansted, Londyn–Luton, Malaga, Malta, Manchester, Mediolan–Bergamo, Monachium, Oslo–Torp, Palma-Majorka, Palermo, Pafos, Paryż–Beauvais, Praga, Pula, Rzym–Ciampino, Rzym–Fiumicino, Saloniki, Sztokholm–Arlanda, Tirana, Warszawa, Wenecja–Treviso, Werona, Zadar.
W 2024 r. zrealizowano 40,9 tys. operacji lotniczych, z tego odprawiono: 19,0 tys. samolotów rejsowych, 6,4 tys. czarterowych i 15,5 tys. General Aviation.
Najwięcej pasażerów korzystało z:
- połączeń regularnych do: Warszawy (152,4 tys.), Frankfurtu (139,8 tys.), Monachium (121,2 tys.);
- połączeń niskokosztowych do: Londynu (lotniska Stansted – 189,6 tys. i Luton – 158,9 tys.), Mediolanu (108,9 tys.);
- połączeń czarterowych do: Antalyi (286,0 tys.), Hurghady (106,2 tys.), Marsa Alam (64,7 tys.).
Najwięcej lotów na kierunkach regularnych dotyczyło: Warszawy (2,4 tys.), Frankfurtu (2,0 tys.) oraz Monachium (1,3 tys.).
W 2024 r. Port Lotniczy Poznań – Ławica utrzymał drugą pozycję pod względem wielkości ruchu czarterowego wśród polskich regionalnych portów lotniczych, plasując się za Portem Lotniczym Katowice.
Na koniec 2024 r. rozpoczęto przebudowę terminalu pasażerskiego, dzięki której Port Lotniczy Poznań – Ławica będzie pierwszym w Polsce lotniskiem wyposażonym w nowoczesny system prześwietlania bagaży. Inwestycja pozwoli znacznie skrócić czas kontroli bezpieczeństwa oraz poprawić jej standard.