Miasto Poznań prowadziło aktywną komunikację z mieszkańcami na kilku najpopularniejszych platformach mediów społecznościowych: Facebook, Instagram, Tik Tok oraz YouTube. Najchętniej wykorzystywanym kanałem komunikacji w mediach społecznościowych był Facebook. Na koniec 2024 r. oficjalny profil „Miasto Poznań” na Facebooku obserwowało 294 tys. osób. Łączny zasięg postów na tym profilu opublikowanych w 2024 r. wyniósł 9,2 mln osób. Drugi Facebookowy profil Miasta – „Portal Poznan.pl” zanotował 46,2 tys. polubień, a jego zasięg wyniósł 2,9 mln osób.
Profil miastopoznan_ w serwisie Instagram pod koniec 2024 r. miał ok. 91 tys. obserwujących, a profil miasto_poznan na platformie TikTok 71 tys. obserwujących.
Publikowane na tych profilach materiały promowały miasto i miejskie usługi (np. Promocja Betlejem Poznańskiego, Poznan Ice Festival, Imieniny Ulicy Święty Marcin, Poznański Budżet Obywatelski, „Zaułek Rzemiosła”, program OK Poznań) oraz treści edukacyjne (np. „Arena Zawodów”). Ponadto Miasto publikowało materiały wideo na oficjalnym kanale serwisu YouTube „Miasto Poznań” oraz prowadziło transmisje live na Facebooku z wybranych miejskich wydarzeń.
Miasto koordynowało wiele płatnych kampanii w systemie Facebook Ads oraz Google Ads dotyczących miejskich inwestycji. Poprzez kampanie w mediach społecznościowych, prasie drukowanej oraz reklamie zewnętrznej informowano m.in. o programie „Zielone Łączniki”, o pieczy zastępczej, kampanii społecznej „Neuroróżnorodność” oraz o budowie tzw. Mostów Berdychowskich.
Miejski portal internetowy (www.poznan.pl) w 2024 r. odwiedziło 15,2 mln osób. Publikowane tam materiały informowały m.in. o najważniejszych inwestycjach w Poznaniu, działaniach Miasta na rzecz seniorów, rodzin czy dzieci. Znalazły się tam również artykuły dotyczące ochrony środowiska i najważniejszych miejskich programów (m.in. „Kawka Bis”, „OK Poznań”, „Mała retencja”) oraz poruszone zostały zagadnienia dotyczące profilaktyki zdrowotnej i ochrony zdrowia.
Miasto Poznań realizowało wiele kampanii informacyjnych, edukacyjnych i społecznych, należały do nich m.in.:
- kampania promująca Poznański Budżet Obywatelski (PBO) 2025 – m.in. przygotowano nową grafikę z wykorzystaniem nowej kolorystyki i istniejącego znaku oraz prowadzono kampanię w mediach społecznościowych i Google Ads, w formie banerowej (Internet), na portalu epoznan.pl, a także w telewizji WTK;
- kampania promująca wybory do rad osiedli – dotycząca kandydowania (I tura) oraz głosowania (II tura) w wyborach do rad osiedli; m.in. w środkach transportu miejskiego umieszczono plakaty, a także emitowano animacje i komunikaty głosowe, tworzono posty sponsorowane w Internecie oraz spoty radiowe; I etap skupiał się na uwypukleniu sprawczości i wpływu, jakie na swoje sąsiedztwo mają radni osiedlowi, natomiast II etap miał na celu uzyskanie jak najwyższej frekwencji – informował o nagrodzie w wysokości 1 miliona złotych na inwestycje dla osiedla, na którym najwięcej wyborców weźmie udział w głosowaniu;
- kampania promująca Imieniny Ulicy Święty Marcin – m.in. przygotowany został projekt rogala, który został wykorzystany jako reklama wewnątrz tramwajów w pięciu polskich miastach tj. w: Bydgoszczy, Wrocławiu, Gorzowie Wielkopolskim, Warszawie i Poznaniu; mieszkańcy tych miast w trakcie jazdy tramwajem otrzymywali mini rogale świętomarcińskie oraz pocztówki zapraszające do Poznania na długi weekend listopadowy; o wydarzeniu informowano również w formie reklamy oraz plansz informacyjnych na ekranach LED w środkach transportu miejskiego w każdym z miast, na bilbordach LED oraz w mediach społecznościowych;
- kampania promująca szkolnictwo zawodowe – kampania informacyjno-promocyjna na temat zawodów i kształcenia zawodowego, realizowana m.in. poprzez wydarzenie „Arena Zawodów 2024”, reklamy na nośnikach citylight na przystankach oraz animacje multimedialne w pojazdach transportu miejskiego i aglomeracji poznańskiej; Miasto zachęcało uczniów szkół podstawowych do wyboru szkoły zawodowej lub technikum na dalszym etapie kształcenia;
- kampania edukacyjno-promocyjna „Kejter też poznaniak” – celem akcji było uświadomienie obowiązków, jakie należą do odpowiedzialnego właściciela, między innymi konieczności szczepień oraz sprzątania po swoim psie; w ramach kampanii promowano również odpowiedzialną adopcję zwierząt; wydarzeniem na zakończenie programu była impreza społeczno-edukacyjna „Kejtrówka 2024”, zorganizowana w Parku Cytadela połączona z zawodami dogfrisbee;
- Betlejem Poznańskie 2024 – promocja objęła reklamę w pociągach PKP Intercity, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście oraz Kolei Wielkopolskich; w Poznaniu reklama pojawiła się w transporcie miejskim oraz na wiatach przystankowych; dodatkowo emitowano spoty radiowe, promujące świąteczny Poznań w radiu RMF FM w Bydgoszczy, Wrocławiu, Trójmieście, Toruniu oraz w Internecie (w całej Polsce); nawiązano współpracę z Radiem Poznań, które promowało Betlejem Poznańskie oraz Poznań Ice Festival przez cały czas trwania jarmarków świątecznych.