Według raportu Colliers International Polska i PKO Bank Polski S.A. na koniec III kwartału 2023 r. zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Poznaniu wynosiły 642 300 m2, czyli 630 m2 na 1000 mieszkańców i z powodu zamknięcia centrum handlowego Galeria Malta oraz dawnych centrów handlowych Tesco zmniejszyły się o 76 595 m2 w porównaniu z rokiem poprzednim.
W Poznaniu największą powierzchnią handlową dysponowały trzy centra handlowe: Posnania, Avenida Poznań i Stary Browar.
W mieście działały duże obiekty i centra handlowe należące do największych sieci handlowych, takich jak: Castorama, Carrefour, Decathlon, IKEA, Intermarche, Jula, Kaufland, Media Markt, Media Expert, OBI, Praktiker, Auchan, Leroy Merlin. Największymi wielkopowierzchniowymi obiektami handlu hurtowego były Makro Cash&Carry, Eurocash Cash&Carry i Selgros.
Spółka z udziałem Miasta – Targowiska sp. z o.o. – zarządzała 8 miejskimi targowiskami o powierzchni 20,7 tys. m2 z 839 miejscami sprzedaży, znajdującymi się na rynkach: Jeżyckim, Wildeckim, Łazarskim, na placach: Bernardyńskim, Wielkopolskim oraz przy ulicach: Świt, Racjonalizatorów i Bukowskiej. W porównaniu z poprzednim rokiem ubyło 38 punktów sprzedaży, a powierzchnia sprzedażowa zmniejszyła się o 3%.
Na placach targowych oprócz działalności handlowej odbyło się łącznie 25 wydarzeń w następujących obszarach:
Odbyły się tradycyjne jarmarki: Jarmark Wielkanocny na pl. Wolności i Jarmark Bożonarodzeniowy „Betlejem Poznańskie 2023”, który miał miejsce w dwóch lokalizacjach – na pl. Wolności i na pl. Powszechnej Wystawy Krajowej w przestrzeni Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Jarmark świąteczny na Międzynarodowych Targach Poznańskich, jako jedyny w Polsce, został nominowany w prestiżowym konkursie „Best Christmas Markets” – międzynarodowej organizacji European Best Destinations. Zdobył 6. miejsce spośród 20 jarmarków z całej Europy.