W 2022 r. wdrażano Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Miasta Poznania realizowany w ramach Polityki Mobilności Transportowej Miasta Poznania.
W 2022 r. długość ulic o nawierzchni twardej w Poznaniu wynosiła 944 km. Ponad 60% z nich utrzymanych było w stanie bardzo dobrym lub dobrym. Poznańska infrastruktura drogowa obejmowała także 21 mostów i 72 wiadukty. W mieście znajdowały się 344 sygnalizacje świetlne i 45 626 punktów oświetleniowych. Doświetlono 18 przejść dla pieszych w celu poprawy ich bezpieczeństwa oraz wyremontowano ponad 60 chodników. Długość dróg rowerowych wzrosła o 32 km i wynosiła 333,53 km (oraz dodatkowo 63,81 km alejek parkowych i chodników z dopuszczonym ruchem rowerowym). Wyremontowano ulice o łącznej powierzchni 110 tys. m2. Prowadzone były także prace utrzymaniowe, doraźne, związane z punktowymi naprawami zniszczonej nawierzchni jezdni. Łącznie naprawionych zostało ponad 7,8 tys. ubytków.
Koszty bieżącego utrzymania dróg publicznych o łącznej długości 1072 km wyniosły 13,8 mln zł. Na modernizację i budowę nowych dróg Miasto wydało 256,6 mln zł.
Ważniejsze inwestycje i remonty drogowe prowadzone w 2022 r. obejmowały:
W ramach działań mających na celu uspokojenie ruchu strefa Tempo 30 została powiększona o obszar os. Grunwald Południe ograniczony ulicami: Palacza, Grunwaldzką, Jugosłowiańską, Taczanowskiego i Podchorążych. Zamontowano 7 radarowych wyświetlaczy prędkości (łącznie 36 sztuk) oraz radar współpracujący z sygnalizacją świetlną na ul. Głuszyna (łącznie 6 sztuk).
Wyszczególnienie | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 |
Liczba kolizji drogowych | x | 6 652 | 7 250 | 6 646 |
Liczba wypadków drogowych | 940 | 624 | 477 | 555 |
Ranni w wypadkach drogowych | 1 064 | 707 | 548 | 629 |
Zabici w wypadkach drogowych | 15 | 16 | 14 | 17 |
W 2022 r. liczba kolizji (czyli zdarzeń drogowych, w których nikt nie ucierpiał), spadła o 8,3% porównując do roku poprzedniego. Liczba wypadków była wyższa niż w 2021 r.