Głównymi markami i produktami turystycznymi Poznania zarządzanymi przez miejską instytucję kultury – Poznańskie Centrum Dziedzictwa (PCD) lub stowarzyszenie – Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną (PLOT) były:
W 2024 r. trwały prace nad utworzeniem mobilnej wersji Poznańskiej Karty Turystycznej – jako aplikacji na telefony z systemem Android i IOS.
Mobilna wersja Poznańskiej Karty Turystycznej została udostępniona użytkownikom w 2025 r. Pozwala na łatwe tworzenie i modyfikowanie pakietów bez konieczności drukowania nowych kart. Umożliwia szybki dostęp do informacji o atrakcjach, monitorowanie najczęściej wybieranych przez turystów miejsc oraz wygodne korzystanie z karty w formie cyfrowej, na przykład poprzez skanowanie kodu QR. Karty w postaci papierowej będą dostępne do końca 2025 r., następnie zostaną zastąpione przez karty plastikowe z kodem QR. Aplikacja powstała w ramach zadania „Digitalizacja oferty Poznańskiej Karty Turystycznej oraz ofert turystycznych przygotowywanych dla uczestników kongresów i konferencji organizowanych w Poznaniu”. Środki finansowe na wykonanie zadania PLOT pozyskał z Ministerstwa Sportu i Turystyki.
Oferta turystyczna oraz konferencyjna Poznania była promowana m.in. na 13 międzynarodowych wydarzeniach targowych lub warsztatowych w: Poznaniu, Madrycie, Berlinie, Londynie, Frankfurcie nad Menem, Barcelonie, Lublanie, Dubaju, Pradze, Oslo i Kopenhadze.
W Poznaniu zorganizowano 47 podróży studyjnych i prasowych, w których łącznie wzięło udział ponad 100 osób, m.in. z Niemiec, Czech, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, USA, Hiszpanii, Węgier, Wielkiej Brytanii, Japonii, Izraela, Rumunii i Chorwacji. W efekcie tych wizyt w zagranicznych mediach ukazały się artykuły promujące Poznań.
Miejska oferta turystyczna była promowana także m.in. za pośrednictwem mediów, Internetu, materiałów drukowanych oraz różnorodnych kampanii i wydarzeń. W ramach promocji Poznania w kraju i za granicą zrealizowano różnorodne inicjatywy, takie jak detektywistyczna gra kooperacyjna „Spy Guy Poznań” dla dzieci od 5. roku życia, stworzona przez PLOT i firmę Trefl, przy współudziale partnerów. W Belgii, w 80 restauracjach, rozdano 200 tys. podkładek pod talerze w formie kolorowanek z rysunkami charakterystycznych miejsc w Poznaniu, skierowanych głównie do rodzin z dziećmi. Po Londynie kursowały taksówki z wizerunkiem poznańskich koziołków w ramach kampanii zagranicznego ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej na Wielką Brytanię i Irlandię. W czeskiej telewizji wyemitowano program „V karavanu po Polsku” poświęcony Poznaniowi i Wielkopolsce. We Włoszech przeprowadzono „Kampanię 5 zmysłów” oraz warsztaty kulinarne w Mediolanie dla dziennikarzy, prezentujące polską kuchnię i lokalne produkty. Zorganizowano wizytę ogólnopolskich mediów lifestylowych przy wsparciu Sheraton Poznan Hotel.
Turystykę kulinarną Poznania promuje 15 poznańskich restauracji ujętych w zestawieniu przygotowanym przez przewodnik Michelin Guide 2024. Są to: Muga, Fromażeria, TU., SPOT, Cucina 88, Marino Bistrot, Port Sołacz, PASODOBRE Restaurant & Tapas Bar, 62 Bar & Restaurant, A NÓŻ WIDELEC, Delicja, NOOKS, Papavero, The Time i Zen On.